۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85599516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هنگ‌کنگ نسبت به اجرای قانون آمریکایی علیه منافعش

تهران– ایرنا– «جان لی» مدیر اجرایی هنگ‌کنگ بار دیگر نسبت به عواقب اجرای قانون آمریکایی علیه منافعش به واشنگتن هشدار داد و گفت که این شرکت‌های ایالات متحده هستند که متضرر خواهند شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری بلومبرگ با انتشار این خبر گزارش داد: «جان لی» بار دیگر تهدید چین مبنی بر اقدام تلافی جویانه در صورت اجرای قانونی که به موجب آن دفاتر تجاری هنگ‌کنگ در آمریکا بسته می‌شود را تکرار کرد.

مدیر اجرایی هنگ کنگ در یک نشست خبری گفت: چنانچه آمریکا مصمم به پیشبرد و اجرای این قانون باشد، همانطور که چین پیشتر اعلام کرده است به اقدام تلافی جویانه دست می زنیم و با اقداماتی قاطع و قوی به مقابله خواهیم پرداخت.

درحالی خبرگزاری بلومبرگ تکرار هشدار مدیر اجرایی هنگ کنگ نسبت به تصویب این قانون را منتشر کرد که «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تاریخ چهارشنبه ۲۱ شهریور جاری با انتقاد شدید از تصویب قانون ضد هنگ‌کنگی توسط واشنگتن، به طرف آمریکایی هشدار داد که اجرای این قانون به ضرر ایالات متحده تمام خواهد شد.

بنابر این گزارش نمایندگان مجلس آمریکا لایحه ای تحت عنوان «قانون تایید دفاتر اقتصادی و تجاری هنگ‌کنگ» که خواستار لغو معافیت‌های حقوقی دفاتر اقتصادی این جزیره در آمریکا شده است را تصویب کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در آن تاریخ با انتقاد از تصویب این قانون در کنگره آمریکا گفته بود: ما (چین) نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را نسبت به دخالت‌های واشنگتن در موضوعات هنگ کنگ و فشار به توسعه این منطقه ابراز و به طرف آمریکایی اعتراض جدی کرده‌ایم.

مائو با بیان اینکه هنگ کنگ دومین منبع بزرگ مازاد تجاری ایالات متحده است که بیش‌از یک هزار و ۲۰۰ شرکت آمریکایی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: تصویب این قانون، تنها به منافع واشنگتن آسیب خواهد زد.

وی هشدار داد که اگر آمریکا به پیشبرد این قوانین ادامه دهد و جرات کند دفاتر اقتصادی و تجاری این جزیره را در آمریکا ببندد، با واکنش قاطع چین مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha