۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85599523
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چرا خراسان جنوبی عنوان نایب قهرمانی را از دست داد؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85599523
چرا خراسان جنوبی عنوان نایب قهرمانی را از دست داد؟

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی گفت: عنوان نایب قهرمانی این استان در مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای قهرمانی جوانان کشور به دلیل استفاده از ورزشکار ذخیره با سن بیشتر، پس گرفته شد.

حجت‌ الاسلام حامد مقری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای قهرمانی جوانان کشور ۲۴ شهریور ماه به میزبانی ارومیه برگزار شد و خراسان جنوبی با کسب ۲۲۹ امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی کشور ایستاد اما به خاطر تخلف این عنوان پس گرفته شد.

وی گفت: از سال ۱۴۰۱ که رئیس هیات تغییر کرد، تلاش کردیم با پرهیز از حواشی و احترام به بزرگترها امور هیات پهلوانی و زورخانه‌ای را جلو برده و به پیشرفت برسیم.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: زحمات مجموعه هیات جواب داد و از ۲ مدال در سال ۱۴۰۱ به ۲۶ مدال رنگارنگ در سال ۱۴۰۲ رسیدیم، امسال نیز در همه مسابقات کشوری سکو کسب کردیم و به میزان سال گذشته افتخار داشته ایم.

وی گفت: رویه‌ای که هیات پهلوانی پیش گرفت، جواب داد تا اینکه در آخرین مسابقات استانی ورزشکاران یک تیم نسبت به داوری اعتراض کرده و معتقد بودند حق آنان ضایع شده است لذا فیلم مسابقات به فدراسیون ارسال شد و فدراسیون نیز نمره خود را اعلام و حق را به داوران هیات پهلوانی داد.

مقری با تاکید بر اینکه همه تلاش ما بر این بوده که حقی از هیچ ورزشکاری ضایع نشود افزود: در طول سال از ورزشکاران تمامی زورخانه‌های استان برای حضور در مسابقات دعوت می‌شد اما نسبت به این موضوع سوءظن وجود داشت که سبب یکسری بی اخلاقی‌ها در حاشیه مسابقات استانی شد.

وی بیان کرد: همین موضوع سبب شده بود برخی زورخانه‌ها ورزشکاران خود را از حضور در مسابقات منع کنند لذا با اینکه از ورزشکاران برای حضور در مسابقات دعوت کرده بودیم ورزشکاران شرکت نکردند و مقداری در روند اعزام تیم خلل وارد شد.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در سفر بودم، وظیفه اعزام تیم را برعهده همکاران در هیات پهلوانی گذاشتم و آنطور که گفته شد یکی از ورزشکاران تیم اعزامی مصدوم و مجبور شدند ورزشکار ذخیره را که ۱۰ ماه از سن جوانان بزرگتر است را وارد تیم کنند، هرچند این موضوع عرف هم شده اما کاملا اشتباه بوده و پسندیده نیست.

وی افزود: بلافاصله بعد اطلاع از موضوع با رئیس کمیته انضباطی مکاتبه و درخواست بررسی کردیم تا با افرادی که البته از سر دلسوزی و با قصد و نیت خیر این کار را انجام داده‌اند اما توجیهی برای کار اشتباه آنها نیست، برخورد لازم انجام شود.

مقری تصریح کرد: افراد اشتباه خود را پذیرفته بودند و قبل از اینکه حکمی از طرف فدارسیون اعلام شود به فدارسیون رفته و مدال‌های کسب شده را پس داده بودند.

وی گفت: بعد از این اتفاق، جو رسانه‌ای عجیبی علیه هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان به راه‌ افتاد تا به نوعی از این هیات انتقام بگیرند.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسه کمیته انضباطی پنجشنبه همین هفته برگزار خواهد شد عنوان کرد: با افراد متخلف برخورد و رای کمیته انضباطی برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: برخی افراد تلاش فراوانی دارند روند پیشرفت ورزش پهلوانی را از بین ببرند یا کُند کنند اما با همت ورزشکاران و حمایت پیشکسوتان این روند را ادامه خواهیم داد و امیدواریم شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های روزافزون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha