استاندار فارس: توجه به صنایع دستی و میراث فرهنگی، گردشگری را متحول می‌کند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی این استان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا گردشگری فارس با استفاده از ظرفیت صنایع دستی و میراث فرهنگی، در چرخه مثبت قرار گرفته و متحول شود.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در سومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره‌ چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در تهران برگزار شد افزود: با توجه به جایگاه فارس در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعی، زیارتی و سلامت و برخورداری از ظرفیت و استعداد در این زمینه‌ها، میزبانی این جشنواره که برای کسب آن بین استان‌های مختلف کشور رقابت وجود داشت به این استان واگذار شد.

وی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه گردشگری فارس و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های آن ادامه داد: وجود بیشترین تعداد امامزادگان کشور در فارس به ویژه حرم ‎های مطهر احمدی و محمدی (ع) در شیراز، زمینه گردشگری مذهبی را در این استان و مرکز آن فراهم آورده است.

او اظهار کرد: پنج اثر تاریخی ثبت جهانی و سه هزار اثر تاریخی ثبت ملی نیز ظرفیت بی‌نظیری در حوزه گردشگری تاریخی است.

700

استاندار فارس گفت: وجود محیط‌های جذاب، متنوع و مفرح طبیعی در سراسر استان نیز زمینه ساز رونق گردشگری تفریحی در این استان شده و وجود نخبگان پزشکی و فضاها و تجهیزات بروز مورد نیاز در علم پزشکی نیز فارس را به قطب درمان در سطح ملی و بین المللی به ویژه حوزه خلیج فارس تبدیل کرده است.

ایمانیه با اشاره به تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در این استان افزود: در این زمینه نیز از شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و آباده به عنوان شهر جهانی منبت یاد می‌شود.

وی، با اشاره به میزبانی شیراز از جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی (آبانماه ۱۴۰۳) و دعوت از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حضور در این جشنواره ادامه داد: در همین ارتباط و به منظور افزایش سطح آمادگی برای برگزاری هرچه بهتر و مطلوب تر این رویداد، تاکنون تعداد قابل توجهی جلسات استانی تشکیل شده است.

استاندار فارس گفت: تا قبل از برگزاری این جشنواره، برگزاری چندین پیش برنامه نیز پیش بینی شده که با توجه به در پیش بودن روز بزرگداشت حافظ (۲۰ مهرماه)، از دکتر پزشکیان رئیس جمهور برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل آمده است.

او ادامه داد: در فرصت باقیمانده تا برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، می‌کوشیم تا در حوزه زیرساخت های اماکن گردشگری، بخش عمده‌ای از مشکلات را با کمک وزارت میراث فرهنگی مرتفع کنیم.

استاندار فارس، همچنین از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقاضا کرد برای ثبت یک نماد با نام شیراز و ثبت آن ویژه صنایع دستی این استان دستورات لازم را صادر کند و این امکان فراهم شود که در جشنواره چند رسانه‌ای از جایزه شیراز رونمایی شود.

ایمانیه، همچنین خواستار تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها در مباحث مرتبط با گردشگری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha