اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در یزد+فیلم

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار " حسین زارع کمالی " روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران یزد بیان کرد: اجرای رژه نیروهای مسلح، نمایشگاه نقش یزدی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی، میز خدمت، معاینه و ویزیت رایگان تیم‌های پزشکی، اجرای پاتوق بزرگ فرهنگی در میادین، مرمت و بازسازی منازل مسکونی محرومان، اجرای رویداد سازش برای نوجوانان دهه ۹۰ و مسابقات قرآنی اهم برنامه‌ها است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس ادامه داد: تهیه بسته‌های نوشت افزار و جهیزیه برای خانواده‌های محرومان، برگزاری یادواره‌های آبروی محله، همایش تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس، افتتاح پاتوق‌های دخترانه و برگزاری رزمایش اقتدار بسیج از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در یزد است.

این مسئول گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با همکاری سایر بخش‌ها، پیکر مطهر یک شهید گمنام با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در استان تشییع می‌شود که زمان و مکان آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

زارع کمالی یکی از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس را برگزاری نمایش رسم شیدایی چهار همانند سال قبل با نگاه به ظرفیت‌های استانی عنوان کرد و گفت: در مدت هفت شب در اجرای رسم شیدایی بیش از ۴۲۰ نفر از بسیجیان به ایفای نقش خواهند پرداخت و مراحل تشکیل انقلاب و همچنین وظایفی که در زمینه ظهور منجی عالم بشریت بر عهده داریم را به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: اقدامات منافقین و عملیات قدس پنج و نقش رزمندگان تیپ الغدیر، وقایع ظهر عاشورا، جانفشانی رزمندگان اسلام در برابر داعش ساخته دست استکبار جهانی و حادثه راسک و همچنین عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم صهیونیستی مهمترین مولفه‌هایی است که در رسم شیدایی به نمایش گذارده خواهد شد.

سرهنگ " محمدحامد حرزاده " مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و ایثار و شجاعت رزمندگان کشورمان باعث شد تمام تئوری‌های جنگی تغییر کند، گفت: برنامه‌های دفاع مقدس فقط محدود به این هفته نیست و در تمام طول سال شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد برای زنده نگه داشتن یاد شهدا هستیم.

وی ادامه داد: غبارروبی قبور مطر شهدا و رونمایی از ۱۳ کتاب دفاع مقدس و همچنین ۱۴ کتاب صوتی و تجلیل از حدود پنج هزار و ۵۰۰ رزمنده دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه جاری آغاز می‌شود.

استان یزد حدود ۴۰ هزار رزمنده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha