روسیه: تلاش‌های جدید اوکراین برای نفوذ به مرزهای غربی دفع شد

تهران-ایرنا- روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که پنج تلاش جدید نیروهای اوکراینی برای نفوذ به مرز غربی این کشور در منطقه «کورسک» را دفع کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه حملات گروه موسوم به «نبرد شمال» این کشور در منطقه کورسک برای مقابله با نیروهای اوکراینی ادامه دارد، گزارش داد که چندین تیپ از نیروهای مسلح کی‌یف در طول روز شکست خورده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش روسیه همچنین «پنج تلاش دشمن برای شکستن مرز» در جهت ۲ شهرک را دفع کرد.

در حالی که منطقه مرزی کورسک روسیه در ۶ اوت (۱۶ مرداد) مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کی‌یف در شبانه روز گذشته، ۴۰۰ سرباز و ۱۹ خودروی زرهی خود از جمله چهار تانک را در مسیر کورسک از دست داد.

بر اساس این گزارش، از آغاز جنگ در منطقه مرزی روسیه، تلفات اوکراین به بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ سرباز رسیده و کی‌یف تجهیزات نظامی مختلفی از جمله ۱۱۹ تانک، ۴۵ خودروی جنگی پیاده نظام، ۹۱ نفربر زرهی و ۲۸ موشک‌انداز چندگانه از دست داده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال «جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته است تا به کی‌یف اجازه دهند موشک‌های غربی از جمله موشک‌های آمریکایی و موشک‌های موسوم به «سایه‌ طوفان» ساخت انگلیس را به عمق خاک روسیه شلیک کند.

در همین حال، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در اظهاراتی با بیان اینکه ارائه مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به اهدافی در خاک ما به منزله مشارکت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ علیه روسیه است، تاکید کرد: این موضوع ماهیت درگیری را به گونه قابل توجهی تغییر خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha