۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85599887
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متحدان اوکراین درحال گفتگو برای پایان جنگ

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۱
کد خبر: 85599887
متحدان اوکراین درحال گفتگو برای پایان جنگ

تهران-ایرنا- یک رسانه آمریکایی فاش کرد که برخی از کشورهای حامی اوکراین درحال گفتگو برای پایان جنگ با روسیه هستند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از «بلومبرگ» , برخی از متحدان کی‌یف گفتگو درباره راه‌های احتمالی بزای پایان دادن به جنگ در اوکراین را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، متحدان اوکراین بحث های مفصلی را درباره سناریوهای پایان درگیری از طریق مذاکره و چگونگی دستیابی به آن آغاز کرده اند. این گزارش ها حاکی از آن است که هنوز تصمیم گیری در مورد هر گونه مذاکرات احتمالی بر عهده کی یف است و فشاری بر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای صلح وجود ندارد.

به گزارش بلومبرگ، با ادامه درگیری و بن بست در میدان نبرد، برخی از مقامات غربی به فکر استفاده از دیپلماسی برای خروج از این شرایط افتاده اند. در این گزارش آمده است که با این حال در برخی از پایتخت های غربی نگرانی هایی وجود دارد که این تلاش ها می تواند کی یف را مجبور به توقف پیش از موعد جنگ کند.

بلومبرگ افزود که برخی از متحدان کی یف بر این باورند که دوره بین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر و تحلیف ریاست جمهوری در ژانویه می تواند فرصتی را فراهم کند که طی آن دولت جو بایدن از آزادی سیاسی بیشتری برای دستیابی به توافق برخوردار شود. در صورتی که دولت آمریکا تغییر کند و نیروهای راستگرا در اروپا نفوذ بیشتری پیدا کنند، ممکن است ادامه حمایت نظامی و مالی از اوکراین دچار تغییر شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین استدلال کرد که موفقیت کامل طرح او برای پایان دادن به جنگ با روسیه به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بستگی دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین اعلام کرده بود که طرحی برای آتش‌بس با روسیه آماده کرده است و می‌خواهد آن را با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری این کشور در میان بگذارد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش طرح صلح زلنسکی را جدی نخواهد گرفت چرا که کشورهای غربی در پی دستیابی به یک توافق عادلانه نیستند.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز (چهارشنبه) اظهار داشت که مسکو از طرح صلح برازیلیا و پکن در مورد حل بحران اوکراین استقبال می‌کند.

منطقه مرزی «کورسک» روسیه در ۶ اوت (۱۶ مرداد) مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. از طرفی نیروهای روسیه حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و همزمان تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین پیشتر در یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرده بود که کشورش مناطق تصرف شده از خاک روسیه را حفظ خواهد کرد و آن را بخشی از طرح پیروزی خود برای پایان جنگ دانست.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی گفته بود که کل جهان از جمله اوکراین، از روسیه می‌خواهند که در دومین نشست صلح برنامه‌ریزی شده برای پایان دادن به جنگ در اوکراین حضور داشته باشد.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha