۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۳:۲۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85600000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبه‌نظامیان کنگو ۲۰ غیرنظامی را کشتند

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۳:۲۱
کد خبر: 85600000
شبه‌نظامیان کنگو ۲۰ غیرنظامی را کشتند

تهران- ایرنا- مقام‌های جمهوری دموکراتیک کنگو سه‌شنبه اعلام کردند که در حمله شبه‌نظامیان در شمال شرق این کشور دستکم ۲۰ تن از روستائیان کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ژان ماری مکپلا از مقام‌های محلی کنگو گفت که شبه‌نظامیان گروه «همکاری برای توسعه کنگو» در حمله به روستای «فاتاکی» در منطقه «جوگو» دستکم ۲۰ نفر را کشتند.

وی افزود که شبه‌نظامیان خانه‌های مردم را به آتش کشیده و برخی اقلام و وسایل مردم و همچنین تجهیزات یک مرکز پزشکی محلی را نیز غارت کردند.

«همکاری برای توسعه کنگو» متشکل از چند گروه شبه‌نظامی است که عمدتا از قوم «لندو» هستند. «مرکز آفریقایی مطالعات و تحقیقات تروریسم» اعلام کرده که این گروه از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر را کشته و بیش از ۵۰۰ نفر را نیز زخمی کرده است.

سازمان ملل اعلام کرده است که برخی از این حملات ممکن است که مصداق جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت باشد.

«همکاری برای توسعه کنگو» در ماه می یک کاروان بشردوستانه را در حال بازگشت از منطقه جوگو بود، بازداشت کرد. اعضای این کاروان سپس آزاد شدند اما تجهیزات آنها پس داده نشد.

شرق کنگو در سال‌های گذشته شاهد درگیری نیروهای دولتی با بیش از ۱۲۰ گروه مسلح بوده است. شبه‌نظامیان خواهان دریافت سهمی از معادن طلا و سایر منابع زیرزمینی در این منطقه هستند.

درگیری در این نواحی در سال‌های اخیر شدت گرفته است و اغلب غیرنظامیان قربانی این درگیری‌ها شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha