وحدت از مباحث مهم، کلیدی و حافظ هویت اسلامی است؛ غزه نماد مقاومت اسلامی

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: جبهه اسلامی تبدیل به مرکز همکاری جبهه مقاومت شده و  هم اکنون غزه نماد اسلام و نماد مقاومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه سه شنبه در همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در مجموعه معارف اسلامی بر آن تاکید می‌شود بحث هویت اسلامی و غیرت دینی است و این را در جای جای معارف اسلامی، دستورات قرآنی و احادیث نورانی ملاحظه می‌کنیم مبنی بر اینکه جامعه اسلامی باید یک هویت واحد و مشخص داشته باشد و نسبت به این هویت اسلامی باید غیرت به خرج داد و به دنبال تحفظ آن باشیم باشیم‌.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر این جهت تاکید داشته و می‌فرمایند احیای تمدن اسلامی جز با تعامل همه مسلمانان شیعه و سنی شدنی نیست و همه باید در این جهت همکاری کنند تا بتوان این تمدن اسلامی را احیا کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: دشمنان نیز بر همین مساله تمرکز داشته و در طول تاریخ اسلامی به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد درگیری و نزاع در جامعه اسلامی بودند گاهی از طریق ایجاد فرقه‌های انحرافی که نمونه‌های آن را در جامعه شیعه و سنی ملاحظه کرده‌ایم که از یک منبع تغذیه می‌شوند و برای جلوگیری از رشد جامعه اسلامی و وارد کردن ضربه به جامعه اسلامی تلاش می‌کنند، ما باید هوشیار بوده و در زمین دشمن بازی نکنیم تا شائبه ایجاد اختلاف و سوژه‌ای برای دشمنان باشد.

وی اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب فلسطین در حال حاضر مساله اول جهان اسلام بوده و مردمی که شبانه روز با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مواجه هستند و رنج‌های آن‌ها برای ما قابل تصور نیست و نکته عجیب ایمان قوی و صبوری و مقاومت آن‌ها است.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: جبهه اسلامی تبدیل به مرکز همکاری جبهه مقاومت و هم اکنون غزه نماد اسلام و نماد مقاومت اسلامی است و مظلومانه و مقتدرانه در حال مقاومت هستند و جبهه مقاومت و جای جای جوامع اسلامی همچون حزب‌الله، سوریه، عراق و یمن و هر کس که بتواند کمکی داشته باشد وارد میدان شده و به حمایت از مردم فلسطین برخواسته، و فلسطین یک محور تعامل و همکاری و وحدت قرار گرفته و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب انسان نمی‌تواند در این خصوص بی تفاوت باشد و باید هر کس به هر مقدار که می‌تواند در این جهت کمک داشته باشد و حداقل با سخن صدای مردم مظلوم فلسطین باشیم و آن را به گوش سایرین برسانیم.

وی گفت: این همایش باید نقطه آغازی برای حرکت و تلاش بیشتر چه در سیستان و بلوچستان و چه در سطح ملی و بین‌المللی باشد و باید این گفتمان‌ها تاثیرات خوبی به دنبال داشته و عامل ادامه ارتباطات و تشکیل یک شبکه گسترده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha