استقبال آسمان مازندران از پاییز با چهره بارانی

ساری- ایرنا- آخرین روزهای تابستان، پاییز حال و هوای واقعی خود را در آسمان مازندران پیدا کرده و جلوه های آن از برگ ریزان تا هوای بارانی و نم‌دار و نیز پوشیده از ابر در بسیاری از وسعت خاک این خطه از شمال کشور نمود یافته است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی محلی، سیلابی شدن رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان طی ۲۴ ساعت آینده هشدار داد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از امروز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه ای و افزایش حجم آب رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی جاده ها و ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

استقبال آسمان مازندران از پاییز با چهره بارانی

همچنین معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بانفوذ سامانه ناپایدار همراه به رگبار و رعدوبرق شاهد بارش‌ و کاهش دما در استان بودیم که نشان از این دارد به استقبال پاییز می‌رویم.

احمد اسدی افزود: روز گذشته از ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته شد اما از شامگاه امروز چهارشنبه تا روز پنجشنبه مجدداً با عبور موج ناپایدار از روی منطقه انتظار داریم شاهد رگبارهای پراکنده در استان باشیم.

اسدی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه و جمعه با کاهش ناپایداری شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی افزایش ابر در استان هستیم و مجدداً اواخر جمعه انتظار داریم شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده در استان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha