۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85600098
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۳ هزار دانش‌آموز پایه هفتم گیلان راهی مدرسه شدند

رشت - ایرنا - ۳۳ هزار و ۳۵۵ دانش‌آموز پایه هفتم گیلان صبح امروز (چهارشنبه) با به صدادرآمدن زنگ (جوانه‌ها) همزمان با سراسر کشور راهی مدرسه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانش‌آموزان پایه هفتم در گیلان با برگزاری جشن جوانه‌ها در مدارس با استقبال مدیران و معلمان وارد کلاس‌های درس شدند؛ هفتمی‌های استان در هزار و ۳۸۴ کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در آئین نمادین جشن جوانه‌ها در مدرسه دخترانه فاطمیه شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: ۱۹ هزار کلاس درس در سه هزار و ۸۵۹ مدرسه سال تحصیلی جدید برای تعلیم و تربیت ۳۷۷ هزار دانش‌آموز آماده شده‌است.

محمدحسین رمضانی با اشاره به برگزاری جشن‌های غنچه‌ها ویژه پیش دبستانی و شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها طی ۲ روز گذشته در گیلان اظهار کرد: زنگ مهر و ایثار ویژه بازگشایی مدارس نیز در نخستین روز ماه مهر و زنگ نماز نیز در همین روز همزمان با وقت نماز ظهر نواخته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ورودی‌های هر مقطع از جمله پایه هفتم اضافه کرد: دانش‌آموزان این مقطع باید با توجه به هدایت تحصیلی، رشته‌ای را برای تحصیل در مقطع بالاتر انتخاب کنند که جوابگوی تمام آرزوها و چشم‌انداز آنان در آینده باشد.

رمضانی در ادامه با اشاره به جایگاه دستگاه آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی بیان کرد: برای پیشرفت کشور باید به توسعه آموزش و پرورش توجه شود؛ ضمن انسجام داخلی نیازمند تعامل خارجی هستیم از اینرو این مجموعه نیازمند همکاری و کمک همه دستگاه‌هاست.

وی با تشریح وظایف و ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش اظهار کرد: انتقال فرهنگ، باورها، اعتقادات، منش، سبک، دستاوردها و ارزش‌های کشور به نسل آینده و همچنین انتقال دانش و تخصص ۲ ماموریت مهم آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تشریح جایگاه مهم و موثر معلمان در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور بیان کرد: تربیت باید بر اساس فطرت دانش‌آموزان باشد و ما مکلفیم به تمام استعدادهای دانش‌آموزان توجه کنیم.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فصل مشترک گفتمان ما با دانش‌آموزان، معلمان، اولیاء، ذینفعان و دستگاه‌هاست؛ این سند برگرفته از نص صریح قرآن کریم، منویات امامین انقلاب، وصایا و آرمان‌های شهیدان است.

۹۳۹ مدرسه با چهار هزار و ۱۵۲ کلاس در سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳؛ پذیرای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است.

۲۷ هزار و ۴۷۰ کلاس اولی گیلان دیروز (سه‌شنبه) با به صدادرآمدن زنگ شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور راهی گلستان‌ علم و دانش شدند و فضای مدارس استان را معطر کردند.

۲۷ هزار نوآموز (پیش دبستانی) در گیلان نیز دوشنبه گذشته با برگزاری جشن غنچه‌ها در یک هزار و ۷۲۲ کودکستان اهمزمان با سراسر کشور قدم به بوستان دانش گذاشتند.

۸۷۵ کلاس درس تابستان امسال زیرپوشش طرح شهید عجمیان (بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس) قرار گرفت؛ این تعداد کلاس‌ درس در ۱۹۲ واحد آموزشی در مناطق شفت، دیلمان، حویق، عمارلو، رحمت‌آباد و بلوکات با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس برای دانش‌آموزان زیرپوشش طرح شهید روح‌الله عجمیان قرار گرفت که تا قبل از بازگشایی مدارس باید به پایان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha