اورژانس مشهد ۱۰۰ دستگاه آمبولانس کمبود دارد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است و عمده نیاز ما در این حوزه جایگزینی خودروهای فرسوده با نو است.

دکتر علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۸۲ دستگاه آمبولانس در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد ۹۵ دستگاه آمبولانس در مشهد و ۸۷ دستگاه آمبولانس در سایر شهرستان‌های تابعه دانشگاه فعال هستند.

وی ادامه داد: هم اینک اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمبود ۱۰۰ پایگاه اورژانس مواجه است که علت عمده آن مشکل تامین زمین و بالا بودن قیمت زمین در مشهد است که حل این مشکل نیازمند مشارکت و همکاری نهادها، سازمان‌ها و خیران حوزه سلامت است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین اکنون به ۷۰۰ نیروی جدید متناسب با استانداردهای روز دنیا در اورژانس نیازمندیم.

یزدانی افزود: در اورژانس مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ نیروی دارای مدارک پزشکی، بیهوشی، فوریت‌های پزشکی و مامایی هستند و این افراد در بدترین شرایط حالی بیماران نظیر تصادفی‌ها، بیماران با علایم و مشکلات سکته‌های قلبی و مغزی اقدامات درمانی مناسب را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: خدمات اورژانس در قالب تیم‌های موتوری، خودرویی، اتوبوسی و بالگردی و در قالب ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۸۲ دستگاه آمبولانس، ۲۳ دستگاه موتورلانس، یک فروند بالگرد امدادی فعال در ۱۶۵ پایگاه شهری و جاده‌ای ارائه می‌شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha