کاهش نسبی دما برای تعطیلات پیش‌رو در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای صبح روزهای جمعه و شنبه پیش رو کاهش نسبی دما در استان پیش‌بینی می‌شود اما دمای طول روز از روز شنبه در استان افزایشی می‌شود.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین برای روزهای جمعه و شنبه افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک به صورت نقطه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: نقش‌های کنونی گویای آن است که برای هفته اول مهر بارشی در استان نداریم اما با توجه به تغییرپذیری الگوها چنانچه در این خصوص تغییراتی صورت گرفت اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در پاییز امسال نه تنها بارش‌ها دیرهنگام شکل می‌گیرد بلکه افزایش دمای هوا نسبت به میانگین بلندمدت نیز پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته شهرکرد با ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور گزارش و بلداجی با کمینه دمای پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه و مالخلیفه با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های دیگر از جمله خوزستان و اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha