۲ هزار نفر از خدمات اردوهای جهادی درمانی در کردستان بهره‌مند شدند

سنندج- ایرنا- مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، در قالب برگزاری ۹ اردوی جهادی پزشکی، ۲ هزار نفر از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، محمد سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این خدمات جهادی در حوزه های دندانپزشکی، پزشکی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون اردوهای جهادی مختلفی در مناطق محروم شهرستان های سنندج، دهگلان، دیواندره، سروآباد و کامیاران برگزار شد.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ارائه خدمات فرهنگی در بخش آنکولوژی کودکان بیمارستان بعثت سنندج توسط کانون خیریه نورا، پاکسازی مسیر آبیدر از زباله های شهری و ترویج فرهنگ شهروند نمونه، اهدای بسته بهداشتی به دانش آموزان مدرسه کودکان استثنایی توکل و توزیع ۵۵۰ بسته معیشتی به نیازمندان توسط کانون خیریه نورا از طرح های فرهنگی برگزار شده در سال جاری است.

سلیمانی با اشاره به اینکه برگزاری این اردوهای جهادی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، دانشکده دندانپزشکی و بسیج جامعه پزشکی بوده است، افزود: دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، پزشکان متخصص، دندانپزشکان و عوامل فرهنگی در این اردوهای جهادی حضور داشتند.

به گفته وی در آخرین اردوی جهادی برگزار شده در شهریور ما ۲۵۰ از نفر مردم مناطق محروم روستای هزارکانیان شهرستان دیواندره از خدمات رایگان جهادی دندانپزشکی بهره مند شد.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: اردوهای جهادی در سال جاری با نگاه تحولی به بحث جهاد و احیای شور و نشاط در دانشگاه ها و ایجاد فضای جنبشی در محیط آموزشی فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha