فرماندار: وزارت نفت یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در چاراویماق هزینه می‌کند

مراغه- ایرنا- فرماندار چاراویماق از توابع آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت نفت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین بر اساس مصوبه‌های سفرهای استانی، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان محروم هزینه می‌کند.

«یاسین توکلی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به دیدار اخیر خود با وزیر نفت و قائم‌مقام بنیاد مستضعفان اشاره و بیان کرد: این دیدار با هدف تسریع در اجرای مصوبه‌های سفرهای استانی رییس‌جمهور شهید ترتیب یافت.

فرماندار: وزارت نفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در چاراویماق هزینه می‌کند
توکلی: دیدار با وزیر نفت با پیگیری و هماهنگی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی ترتیب یافت

به گفته وی وزارت نفت بر اساس مصوبه‌های سفرهای استانی مقرر شده بود تا ۲ سالن ورزشی در مجموع با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث کند که در این دیدار نسبت به آغاز عملیات اجرایی آنها در سریع‌ترین زمان ممکن توافق شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت برای مدرسه‌سازی در این شهرستان محروم هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفرهای استانی رییس‌جمهور برای شهرستان محروم چاراویماق جذب شده است، افزود: بیشترین میزان اعتبار در حوزه حذف مدارس کانکسی و بخشی در تامین آب شرب هزینه شد.

«توکلی» با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۲ باب مدرسه افتتاح و مدارس کانکسی آنها حذف شد، ادامه داد: اکنون ۱۹ طرح مدرسه‌سازی در شهرستان در حال اجراست و علاوه بر آنها چندین مدرسه خیرساز هم احداث می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد علوی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با ورزش و جوانان دارد، قرار بود چمن مصنوعی ۶ روستا را تامین کند ولی به دلایلی به تعهد خود عمل نکرده بود.

فرماندار چاراویماق همچنین به دیدار اخیر خود با قایم‌مقام بنیاد مستضعفان هم اشاره کرد و گفت: بنیاد علوی به زودی چمن مصنوعی هفت زمین فوتسال روستایی را در این شهرستان تامین می‌کند.

«توکلی» افزود: این زمین‌ها در روستاهای «اورتاسو»، «قلعه حسین‌آباد»، «توریان»، «ورقه»، «چپقلو»، «قرخ‌بلاغ» و «پیک» با بهره‌گیری از منابع شهرستان و به صورت جهادی احداث شده و اکنون آماده نصب چمن مصنوعی است.

وی همچنین با بیان اینکه استخر سرپوشیده این شهرستان هم به صورت نیمه‌کاره رها شده است، افزود: برای تکمیل این استخر حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امیدواریم تا بنیاد علوی نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

وی حجم سرمایه‌گذاری بنیاد علوی بر اساس مصوبه‌های سفر استانی و ابلاغ شده به بنیاد مستضعفان در این شهرستان را حدود هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مشارکت در آسفالت معابر، احداث یک مدرسه سه کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه و اعطای ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک سینا به اهالی این شهرستان نیز از دیگر اقدامات بنیاد علوی در این شهرستان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، «چاراویماق» به مرکزیت شهر «قره‌آغاج» جنوبی‌ترین شهرستان‌ استان آذربایجان‌شرقی است؛ جمعیت «قره‌آغاج» بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی ۶ هزار و ۱۰۲ نفر است و این شهر در ۶۵ کیلومتری میانه، ۷۰ کیلومتری هشترود و ۱۹۳ کیلومتر تبریز قرار دارد.

واژهٔ «قره‌آغاج» در زبان ترکی آذربایجانی به معنی درخت نارون است که به دلیل رشد درختان بلند نارون در این منطقه و به خصوص در اطراف شهر قره‌آغاج، این شهر به این نام معروف شد؛ البته عده‌ای به‌ اشتباه واژه قره‌آغاج را به‌ معنی «درخت سیاه» معنا می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha