جشن جوانه‌ها در ۲۷ هزار مدرسه کشور برگزار شد

تهران- ایرنا- جشن جوانه‌ها برای بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش آموز امروز - چهارشنبه ۲۸ شهریورماه - در ۲۷ هزار مدرسه سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، محمد مهدی کاظمی در آیین جشن جوانه‌ها به دختران دانش آموز اظهار داشت: در جشن جوانه‌ها شاهد به ثمر نشستن میوه‌های باغ تعلیم و تربیت هستیم.

وی خطاب به دانش آموزان افزود: شما از دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه اول یعنی دوران نوجوانی شده‌اید، بنابراین به طور طبیعی مسئولیت‌های دیگری بر شما محول خواهد شد که باید برای این مسئولیت‌ها تلاش کنید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای این مسیر اقداماتی باید انجام داد که در گام اول مطالعه مناسب و با کیفیت است، همچنین معلمان برای آموزش برنامه‌ریزی کنند.

کاظمی ادامه داد: برنامه‌هایی که مدیران مدارس برای شما پیش بینی کرده‌اند، زمینه رشد بیشتر را فراهم می‌کند، البته وظیفه دانش‌آموزان فقط درس خواندن نیست بلکه باید مهارت‌های مختلفی را برای مسئولیت مهم کسب کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی و شایستگی‌هایی که زمینه رشد را در آینده فراهم می کند، یاد بگیرند، در این راستا یکی از این موارد مسئولیت پذیری، احترام به معلم، احترام به همنوعان و مهم‌تر از این‌ها احترام به پدر و مادر است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان باید نگاه متفاوت به اطراف خود داشته باشند، چراکه محیط پیرامونی دارای مشکلاتی است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود، دانش آموزان نه تنها محیط داخل و پیرامون مدرسه بلکه باید اخبار کشور را هم رصد کنند.

دانش‌آموزان از موضوعات غزه نباید غافل شوند

کاظمی با تاکید بر اینکه دانش آموزان از موضوعات مربوط به غزه نباید غافل شوند، خطاب به آنها خاطر نشان کرد: امروز همسالان شما در غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی نمی‌توانند در مدرسه حضور پیدا کنند و ما نسبت به این مساله مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه در ایام آغاز هفته دفاع مقدس هستیم، گفت: در این ایام از همه شهدای گرانقدر دفاع مقدس یاد می کنیم، بی‌شک از دانش آموزان غزه استقامت در مقابل دشمن متجاوز را فرا می‌گیریم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در دوره متوسطه اول از پایه هفتم تا پایه نهم دانش آموزان باید بیشتر تلاش کنند چرا که در پایان این سه سه باید دست به انتخاب رشته و تعیین مسیر آینده کنند، در این راستا دانش آموزان باید سعی کنند استعدادهای خود را خوب بشناسند و در مسیر تقویت این استعدادها تلاش کنند.

کاظمی افزود: آینده کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد، بنابراین معلمان باید دانش آموزان را برای آینده تربیت کنند تا در این مسیر ایمان، باور، امید و اعتماد به نفس تقویت شود.

وی یادآورشد: در کنار آموزش ، توجه به تربیت دانش آموزان اهمیت دارد، بنابراین باید ایمان به خدا و اعتماد به نفس و عزت ملی را در دانش آموزان تقویت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha