۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85600445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصرار پاکستان بر حمایت از منافع آمریکا

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85600445
اصرار پاکستان بر حمایت از منافع آمریکا

اسلام‌آباد - ایرنا - علیرغم کارشکنی‌های بی وقفه واشنگتن در بحث همکاری‌های خارجی پاکستان، مخالفت با برنامه‌های دفاعی اسلام‌آباد و تحریم‌ نهادهایی که با این کشور مشارکت دارند، پاکستان همچنین مصرانه در پی دفاع از منافع ایالات متحده و مدعی منافع مشترک با آمریکایی‌ها است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، هنوز چند روز از عصبانیت دستگاه دیپلماسی اسلام‌آباد از موضع گیری واشنگتن علیه برنامه‌های موشکی پاکستان، تحریم چند شرکت چینی به اتهام فعالیت‌های مخفیانه با پاکستان و از رژیم کنترل تسلیحاتی نگذشته که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر به صراحت از مخالفت کشورش با برنامه‌های موشکی اسلام‌آباد گفت.

متیو میلر که مدعی است اسلام‌آباد شریک نزدیک و دراز مدت واشنگتن محسوب می‌شود اذعان کرد که ما برنامه‌های موشکی پاکستان را زیر نظر داریم و مخالفت با آن یک سیاست دیرینه و همیشگی آمریکا خواهد بود.

اظهارات بی پروای سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علیه برنامه‌های موشکی پاکستان و خطرناک دانستن آن درحالی است که دولت اسلام‌آباد علیرغم کارشکنی‌های واشنگتن در بحث همکاری‌های خارجی خود با دیگر کشورها به ویژه تهدید همکاری‌های دفاعی اسلام‌آباد و پکن و بلاتکلیفی پروژه مشترک گازی با ایران به دلیل تهدیدات و تحریم‌های آمریکا، همچنان اصرار بر حفظ منافع ایالات متحده دارد.

طی سال‌های اخیر احساسات ضد آمریکایی در جامعه پاکستان تشدید شده است که این وضعیت پس از خروج آشفته و مفتضحانه ایالات متحده و متحدانش از افغانستان و تحولات سیاسی پاکستان در بهار سال ۲۰۲۲ بیشتر نمودار شد.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان دلایل تشدید تروریسم، خشونت و پیامدهای کلان اقتصادی ناشی از آن را حضور اشغالگران خارجی در افغانستان و البته تصمیم نادرست حاکمان وقت پاکستان برای همراهی با آمریکا می دانند.

ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شرکت و تبعه چینی به ظن همکاری‌های مخفیانه با پاکستان در حوزه موشکی، این اقدام واشنگتن را مغرضانه و سیاسی دانست.

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود بار دیگر اسلام‌آباد را تهدید به تحریم کرد و افزود: این سیاست دیرینه ما است که هرگونه حمایت از برنامه موشک‌های بالستیک دوربرد پاکستان را رد کنیم و به استفاده از تحریم‌های خود و سایر ابزارها برای اطمینان از تهدید نشدن امنیت ملی آمریکا، ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha