ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در هرمزگان اعلام شد

بندرعباس - ایرنا - جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۸۰۰ برنامه توسط رده‌های مختلف سپاه و بسیج در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار هدایت الله امیری روز چهارشنبه در یک نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: برنامه‌های دفاع مقدس امسال با محوریت مردمی و شعار «در راه فتح قله‌ایم» از روز شنبه ۳۱ شهریورماه جاری آغاز شده و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: رژه ملی نیروهای مسلح در بندرعباس از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته مقدس است که با میزبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور نیروهای مسلح به صورت رژه زمینی، هوایی و دریایی در روز شنبه ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود؛ در این روز همچنین با توجه به هفته وحدت، ۲ گردان بسیجی هرمزگان شامل گروهان وحدت از بسیجیان اهل سنت و گردان طوائف تحت عنوان گروهان عشایری از میناب و بشاگرد در این رژه شرکت خواهند داشت.

رژه ملی نیروهای مسلح در بندرعباس از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته مقدس است که با میزبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور نیروهای مسلح به صورت رژه زمینی، هوایی و دریایی در روز شنبه ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود.جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: نمایشگاه‌های دستاوردهای نظامی و دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است که علاوه بر سراسر استان، در شهر بندرعباس نیز ساعت ۱۹ در بوستان غدیر زیرپرچم برپا می‌شود و در این نمایشگاه رده‌های نظامی و بسیجی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

سردار امیری ادامه داد: همچنین در محل نمایشگاه در بوستان غدیر زیرپرچم هر شب ساعت ۲۰ ، بازسازی عملیات والفجر ۸ که از عملیات‌های موفق دفاع مقدس بوده، تدارک دیده شده است که خانواده‌ها می‌توانند از این نمایش بهره ببرند و شهرستان رودان نیز اجرای بازسازی عملیات مبارزه با تکفیری‌ها و داعش خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ساعت ۲۱ هر شب نیز در مکان نمایشگاه، صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس پخش زنده تلویزیی خواهد داشت که هر شب یکی از فرماندهان نظامی استان حضور یافته و نقش یگان خود را در دفاع مقدس معرفی می‌کند.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآور شد: یادواره شهدا، تجلیل از کادر درمان و شهدای سلامت، ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس همزمان با اول مهر، برپایی غرفه‌ها با فضاسازی دفاع مقدس جهت استقبال از دانشجویان جدیدالورود، توسل دانشجویان به شهدای گمنام در بعضی از دانشگاه٬ها و مراکز دانشگاهی که میزبان شهدای گمنام هستند، از دیگر برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس است.

پویش قهرمان محله و دیدار با خانواده‌های شهدای بسیجی

سردار امیری همچنین پویش قهرمان محله را از دیگر برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در استان برشمرد که بسیجیان در هر محله تلاش می‌کنند در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، متنی و تصویری شهدای محله خود را معرفی کنند و به زندگی نامه و وصیت نامه شهدا بپردازند.

وی گفت: نشست‌های فرهنگی در رده‌های بسیج، برگزاری شامگاه یادیاران در پایگاه‌های مقاومت با هدف معرفی سیره و زندگی نامه شهدای محلات، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت به صورت مترمکز کشوری با حضور رهبرمعظم انقلاب و با متولی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، تجلیل از سربازان وظیفه و معرفی سربازان برتر، کارگاه‌های آموزشی پدافند غیرعامل، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، اجرای فراخوانی و میادین تیر گردان‌های بسیج و گردهمایی گشت‌های محلات محور بسیج تحت عنوان گشت‌های رضویان که به مجموعه انتظامی در امنیت محلات به‌ویژه مقابله با سرقت کمک می‌کند، در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: همچنین ۴۰۰ شهید بسیجی استان هرمزگان را مشخص کردیم که در هفته دفاع مقدس، خانواده‌های بسیجیان و پاسداران از خانواده‌های شهدای بسیجی دیدار و سرکشی خواهند کرد.

حضور نمادین بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: همچنین در روز جمعه ۶ مهرماه که به عنوان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت و عشایر نامگذاری شده است، حضور نمادین بسیجیان با لباس بسیجی در محل نماز جمعه و برپایی میز خدمت (بسیج ادارات) در محل برگزاری این نماز عبادی سیاسی خواهیم داشت.

سردار امیری یادآور شد: همچنین نشست‌های صالحین با حضور نوجوانان و جوانان و پیاده‌روی پیشکسوتان بسیجی در روز ۶ مهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعزام گروه‌های جهادی برای خدمت به مردم، کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان، اکران فیلم با موضوع دفاع مقدس در مساجد، حسینیه‌ها و محلات استان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری شب شعر، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری اردوهای راهیان مقاومت با محوریت دوره تربیتی و تشکیلاتی خاص بسیجیان دانشجویی در شهر کرمان و در کنار مراز شهید حاج قاسم، اردوهای راهیان پیشرفت برای مجموعه بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، برگزاری پاتوق‌های دورهمی و کافه گفت و گو ویژه دختران به همت بسیج جامعه زنان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

۳۱ شهریور همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha