استاندار کرمان: واگذاری زمین‌های طرح ملی مسکن در جنوب استان سرعت گیرد

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با اشاره به چالش‌های تامین زمین در واگذاری برای طرح ملی مسکن به دلیل جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری در استان گفت: واگذاری زمین در نقاط مختلف خارج از شهر کرمان تاکنون به‌خوبی انجام شده است، اما در جنوب استان باید سرعت بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان همچنین از واگذاری سه هزار زمین در رفسنجان در روزهای آینده خبر داد و افزود: این کار باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی همچنین بر اهمیت زیرساخت‌سازی بعد از واگذاری زمین تاکید کرد و گفت: اعتبارات لازم برای انجام عملیات زیرساختی آماده و ساخت بسیاری از زمین‌های واگذار شده آغاز شده، زیرساخت‌های آنها نیز در حال پیشرفت است.

استاندار کرمان در خصوص تامین سبد غذایی برای زنان باردار نیز تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های پشتیبانی کننده است که نیازهای خاص را شناسایی و در صورت لزوم کمک کنند.

وی همچنین به موضوع نگهداری حیوانات خانگی اشاره و با بیان اینکه ترویج آموزه‌های دینی در این زمینه ضروری است،بیان کرد: در این زمینه باید گزارشی تهیه و محتوای آموزشی براساس دلایل علمی و اجتماعی تولید شود.

جزییات اجرای طرح جوانی جمعیت در کرمان

استاندار کرمان: واگذاری زمین‌های طرح ملی مسکن در جنوب استان سرعت گیرد
نشست ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست افزود: تاکنون در حوزه طرح جوانی جمعیت در شمال استان کرمان نزدیک به ۲۳ هزار و ۷۹۴ نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۳ خانواده دارای سه فرزند و ۶ هزار و ۵۴۱ خانواده دارای چهار فرزند هستند.

رضا حافظی ادامه داد: تاکنون در زمینه واگذاری قطعه های مختلف و زمین‌ها، هشت هزار و ۴۲۳ قطعه زمین تخصیص یافته و نزدیک به یکهزار و ۱۰۰ قرارداد واگذاری به متقاضیان ارائه شده، همچنین ۴۹۳ قطعه زمین در شهر ماهان در طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی بیان کرد: نیمی از ثبت‌نامی‌های موجود در سایت از سطح شمال استان بود که در حال افزایش و انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: از کل ۲۳ هزار نفر ثبت‌نامی، بیش از هفت هزار و ۵۲۶ نفر متعلق به شهرستان کرمان است که یک‌سوم کل آمار را شامل می‌شود و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در این شهرستان واگذار شده است.

وی در ادامه به جزییات ثبت‌نام خانواده‌ها در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان پنج هزار و ۵۷۶ خانواده دارای سه فرزند وجود دارد که از این تعداد، یکهزار و ۳۱۵ نفر در شهر کرمان و ۲ هزار و ۷۲۷ نفر در شهر ماهان ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین ۲ هزار و ۱۳ نفر از خانواده‌ها دارای چهار فرزند هستند که ۴۱۹ نفر از آنان در کرمان و ۹۹۰ نفر در ماهان ثبت‌نام کرده‌اند.

حافظی خاطرنشان کرد: تاکنون یکهزار و ۶۲ قطعه زمین به شهرستان کرمان اختصاص یافته و نزدیک به ۳۴۰ قرارداد نیز در شهر کرمان منعقد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha