کاهش ۴۱ درصدی تصادفات فوتی تا نقد دوربرگردان‌های غیراصولی در سمنان

سمنان - ایرنا - کاهش ۴۱ درصدی تصادف‌های فوتی درون‌شهری، افزایش ۶۴ درصدی برخورد با موتورسیکلت‌سوران متخلف، گلایه از عقب‌ماندگی‌ها برای اصلاح هندسی برخی خیابان‌ها، انتقاد از ایجاد دوربرگردان‌های غیراصولی و ضرورت انجام پژوهش برای کاهش تصادف‌های شهری، از جمله موضوع‌های مطرح شده در نشست خبری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان است.

به گرازش خبرنگار ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان به گزارشی از عملکرد و تلاش‌های برای رفع دغدغه‌های مردم در زمینه ترافیک شهری پرداخت که در ادامه به موضوع‌های این نشست اشاره شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با بیان این که ماموریت‌های پلیس راهور در زمینه‌های فنی و اجرایی و میدانی است، گفت : ۹۵ هزار و ۸۶۸ خدمت مختلف از جمله تعویض پلاک، صدور گواهینامه و اسقاط خودرو نیمه نخست سال ۱۴۰۳ توسط پلیس راهور استان ارائه شد.

سرهنگ تقی کبیری افزود: هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات به‌روز و مدرن در کنترل ترافیک و کاهش تصادفات شهری موثر است و تحقق این موضوع در دستور کار پلیس راهور استان قرار دارد.

وی کاهش تصادفات شهری را از دغدغه‌های مهم پلیس راهور دانست و گفت: کاهش این معضل منوط به به‌کارگیری و تحلیل درست داده‌های جمع آوری شده و کارشناسی شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان اضافه کرد: سرعت غیرمجاز با ۳۲ درصد، عدم توجه به جلو با ۲۶ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۵ درصد، بیشترین علت تصادفات در معبرهای شهری استان سمنان شناسایی شد.

کاهش ۴۱ درصدی تصادفات فوتی تا نقد دوربرگردان‌های غیراصولی در سمنان

تاکید بر دوربرگردان ایمن و سالم به جای بریدگی‌های ساده معابر شهری

سرهنگ کبیری با بیان اینکه بیشتر عدم رعایت حق تقدم در بریدگی‌ها اتفاق می افتد، تاکید کرد: پلیس راهور مخالف بریدگی ساده معبرهاست؛ چرا که هیچ اصول فنی و ایمن در آن وجود ندارد و باید ایجاد دوربرگردان ایمن و سالم به عنوان راهکار رفع این مشکل در معبرهای شهری مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: کاهش تصادفات با اهتمام ویژه توسط پلیس در دست پیگیری است که در گام نخست آموزش و فرهنگ سازی از طریق حضور در مدارس، صحبت با دانش آموزان، استفاده از رسانه‌های مجازی، حضور در ادارات و مراکز آموزشی و در اقدام بعدی اجرای طرح‌های عملیاتی و ضربتی، برخورد با متخلفان و اعمال قانون پیگیری می‌شود.

گفت: پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات ۲۸۸ طرح ضربتی اجرا کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷۴ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز موضوعی نیست که پلیس به راحتی از آن بگذرد، گفت: برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف ۶۴ درصد ، توقیف ساعتی موتورسیکلت ۲۱۷ درصد، توقیف ساعتی خودرو ۱۷۶ درصد طی نیمه نخست ۱۴۰۳ افزایش داشت.

افزایش ۶۰ درصدی برخورد با متخلفان پارک خودروهای سنگین درون شهر

به گزارش خبرنگار ایرنا، احداث پارکینگ خودروهای سنگین یکی از مطالبات مردم استان سمنان طی سال‌های اخیر است که سرهنگ کبیری درباره به پیگیری این مطالبه‌ مردمی مبنی بر برخورد با خودروهای سنگینی که در معابر شهری پارک می‌کنند، گفت: ۶۰ درصد برخورد با متخلفان نیمه نخست ۱۴۰۳ افزایش یافت و برنامه‌های تجهیز و ساخت پارکینگ‌های برون شهری با اهتمام در دست پیگیری است.

سرهنگ کبیری با اشاره به موفقیت پلیس در زمینه کاهش تصادفات شهری، اظهار کرد: تصادفات فوتی ۴۱ درصد برابر با ۱۱ نفر و تصادفات جرحی پنج درصد برابر با ۶۲ نفر نیمه نخست سال ۱۴۰۳ کاهش داشت.

وی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در شهرستان سمنان ۵۰ درصد و تصادفات جرحی پنج درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان، خط کشی معابر به ویژه مقابل مدرسه‌ها، اصلاح مهندسی برخی معبرهای شهری را که سالیان سال هیچ تغییری نداشتند، از مطالبه‌های مهم پلیس راهور از اعضای شورای ترافیک استان برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha