۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85600740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان سنندجی آموزش محیط زیستی دیدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس آموزش محیط زیستی به جمعی از دانش آموزان منتخب شهر سنندج در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه شد.

اقبال حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوران کودکی اهمیت زیادی در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش محیط زیست در این دوران راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

وی افزود: نگرش‌های محیط زیستی که در دوران کودکی شکل می‌گیرد، دائمی و تغییرناپذیر هستند، بنابراین در همین راستا برنامه آموزشی آشنایی با محیط زیست ویژه کودکان و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این برنامه با حصور ۷۰ دانش آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و به منظور آشنایی با محیط زیست و اهمیت حفظ آن و افزایش آگاهی جامعه نسبت به نقش کودکان در حفاظت این مهم برگزار شد.

افزون‌ بر آموزش، بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان کردستان، اهدای بسته های آموزشی، پخش فیلم و انمیشن محیط زیستی و همچنین خواندن شعرهای محیط زیستی، برگزار شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha