۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰
کد خبر: 85600855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره مندی ۱۶ روستای اشکذر یزد از نعمت آب آشامیدنی پایدار

یزد _ ایرنا _مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) ۱۶ روستای بخش خضرآباد شهرستان اشکذر از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت آبفا یزد، "جلال علمدار" افزود: با اجرای مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)، ۶۸۸ خانوار روستاهای بخش خضرآباد شهرستان اشکذر با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب پایدار و سالم برخوردار می شوند.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) شامل ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی را از اولویت های این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در این مجتمع آبرسانی ۱۰ مخزن سرراهی و ذخیره آب با حجم ۲ هزار متر مکعب احداث شده است.

علمدار به احداث ۹ ایستگاه پمپاژ در این مجتمع اشاره کرد و اظهار داشت: آب مورد نیاز این مجتمع از چاه امام حسین (ع) با دبی ۱۸ لیتر بر ثانیه تامین می شود.

وی اعتبار این پروژه را هزار و ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۷۷ میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی و محرومیت زدایی برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha