۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85600974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: عمق محرومیت منطقه پیام نور دزفول نگران کننده است

دزفول - ایرنا - فرماندار ویژه دزفول با نگران کننده خواندن عمق محرومیت در منطقه پیام نور این شهرستان گفت: تمامی دستگاه‌ها به عنوان یک تکلیف باید برای گره‌گشایی از مسایل این منطقه همه توان خود را به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، علیرضا خردمند روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول افزود: منطقه پیام نور با وجود تلاش‌های گسترده سال‌های اخیر، همچنان با مشکل‌های زیرساختی زیادی از حیث امور زیربنایی و سرانه های اموزشی و بهداشتی مواجه است.

وی با بیان اینکه بهبود زیرساخت‌های منطقه پیام نور در تخصیص اعتبارات امسال به صورت ویژه دیده شده است، ادامه داد: اعتبارهای مناسبی برای احداث مدرسه، بهسازی معابر و تامین آب این منطقه تخصیص داده شده است.

فرماندار ویژه دزفول اضافه کرد: اعتبارهای دولتی مناسبی برای احداث مدرسه در پیام نور اخذ شده است که در صوت تامین زمین، عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تنش آبی این منطقه گفت: حفر یک حلقه چاه در این منطقه در مراحل پایانی قرار دارد که با وارد شدن این چاه به مدار بهره برداری مشکل آب پیام نور به طور کامل برطرف می‌شود.

مشاغل مزاحم دزفول باید ساماندهی شود

خردمند، وجود ۱۸ کارگاه ضایعاتی در این منطقه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تمامی مشاغل مزاحم از جمله کارگاه‌های ضایعاتی در شهرستان دزفول باید ساماندهی شوند که در این زمینه شهرداری دزفول در حال آماده سازی محلی برای تجمیع این مشاغل است.

وی گفت: بخش زیادی از مشکل‌های پیام نور مربوط به مسایل فرهنگی است که تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و کار فرهنگی جدی تر در این منطقه می‌تواند بسیاری از مسایل را برطرف کند.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم اجرایی کردن مصوبه‌های این نشست، یادآور شد : اجرای مصوبه‌های این نشست به عنوان اولویت در دستور کار دستگاه‌های شهرستان باید قرار گیرد.

فرماندار: عمق محرومیت منطقه پیام نور دزفول نگران کننده است

برنامه ریزی منسجمی برای ارتقای سطح سلامت منطقه پیام نور انجام شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته اقدام‌های گسترده‌ای به صورت جهادی به منظور ارتقای بخش بهداشت و سلامت در منطقه پیام نور دزفول انجام شده است، گفت: توسعه آموزش‌های عمومی مسایل بهداشتی، ارایه خدمات رایگان دندانپزشکی، شناسایی و همچنین ارجاع بیماران و گروه‌های هدف بهداشتی از جمله مادران باردار، بیماران دیابتی و سالمندان به مراکز بهداشت سطح ۲ از جمله این اقدام هاست.

علیرضا خسروپناه ادامه داد: برنامه ریزی منسجمی برای ارتقای سطح سلامت منطقه پیام نور شهرستان دزفول در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی دزفول تدوین، تصویب و اجرایی شد.

وی سلامت را موضوعی جمعی دانست و بیان کرد: برخی از مسایل بخش سلامت پیام نور در حوزه وظایف دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، آب و فاضلاب و ورزش و جوانان است به همین دلیل این نشست به منظور انسجام بخشی و کار هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف دزفول برای ارتقای بهداشت و سلامت پیام نور برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های مختلف برای اجرای مصوبه‌های این نشست گفت: تشکیل کارگروهی در فرمانداری دزفول برای پیگیری مصوبه‌های نشست امروز اقدامی مهم برای اجرایی شدن این مصوبه هاست.

تکمیل سالن ورزش و زمین چمن دانشگاه پبام نور برای در اختیار قرار دادن اهالی، روشنایی، جمع آوری سگهای ولگرد، لایروبی کانال و فاضلاب، جمع آوری پسماند، تکمیل و بهسازی مدارس توسط سازمان نوسازی مدارس از جمله این مصوبات است اما مهمترین مصوبه تشکیل کارگروهی در سطح شهرستان با نظارت فرماندار است که باید به صورت ماهیانه این مصوبه‌ها را پیگیری کند تا به نتیجه رسیده و اجرایی شود.

فرماندار: عمق محرومیت منطقه پیام نور دزفول نگران کننده است

شاخص‌های سلامت در پیام نور دزفول نامناسب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، خودکشی و ‌افسردگی نقش مستقیمی در سلامت کودکان دارد، گفت: آسیب‌های اجتماعی داخل خانواده یکی از عوامل اصلی در نامناسب بودن شاخص‌های سلامت کودکان در منطقه پیام نور دزفول است.

مهشید عصار افزود: بسیاری از شاخص‌های سلامت از جمله سلامت کودکان زیر پنج سال در منطقه پیام نور به دلیل آسیب‌های اجتماعی داخل خانواده و بی توجهی به سلامت کودکان و همچنین بروز حوادث است و این موجب شده تا سال گذشته چهار کودک زیر پنج سال در این این منطقه جان خود را از دست بدهد که آمار بالایی است.

وی با اشاره به شناسایی پشه آئدس در کشور افزود: وجود و فعالیت ۱۸ کارگاه ضایعاتی در منطقه پیام نور دزفول می‌تواند به طور بالقوه این منطقه را به کانون نگران کننده در این شهرستان تبدیل کند که ساماندهی این وضعیت اولویت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه پیام نور از نظر شاخص‌های بهداشتی مشکل ندارد، گفت: مهمترین چالش پیام نور نامناسب بودن شاخص‌های سلامت است که حل این چالش در گرو کار فرهنگی گسترده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست با طرح چالش‌های مرتبط با بخش بهداشت و سلامت منطقه پیام نور شهرستان دزفول مصوبه‌هایی برای حل این چالش‌ها تصویب و دستگاه‌های مختلف در این زمینه ماموریت پیدا کردند.

تجهیز سالن ورزشی و زمین چمن دانشگاه پیام نوربه منظور قرار گرفتن در اختیار مردم منطقه، تشکیل کارگروه پیگیری مسایل پیام نور در فرمانداری، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه، اجرای روشنایی پارک، لایروبی کانال معروف به شاه ولی توسط شهرداری و لایروبی سایر کانال‌های منطقه توسط شبکه بهره برداری، ایمن سازی کانال‌ها، جمع آوری و ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و همچنین جمع آوری نخاله‌ها، پسماندها و سگ‌های بدون صاحب از جمله مصوبه‌های این نشست بود.

منطقه یا کوی پیام نو به عنوان یکی از مناطق اسکان غیر رسمی از جمله مناطق محروم شهر دزفول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha