مدیرکل ورزش آذربایجان‌شرقی: تبریز آماده میزبانی از تیم ملی فوتبال است

تبریز - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: آماده میزبانی از مسابقات تیم ملی فوتبال در تبریز هستیم و بر این اساس درخواست میزبانی به فدراسیون ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب ستوده‌نژاد روز چهارشنبه در نخستین جشنواره فرهنگی‌ ورزشی تابان «تجلیل از هیات‌ها و باشگاه‌های نمونه ورزشی»، اظهار کرد: جاده اختصاصی بانوان ورزشگاه یادگار امام تبریز که توسط سازمان همیاری‌های شهرداری در دست ساخت است، پنجم مهرماه تحویل داده می‌شود.

وی از فعالیت هزار و ۵۰۰ باشگاه مجوزدار در استان خبر داد و یادآور شد: باشگاه داری کمتر از مدرسه سازی نیست و باشگاه داران زحمتکش با هزاران مصیبت و سختی به دنبال هدایت جوانان به سمت ورزشی و سلامتی هستند.

وی ادامه داد: روشن‌ بودن چراغ ورزش در استان و کسب رتبه نخست درجمع ادارات کل ورزش و جوانان کشور در سایه زحمات تمامی باشگاه‌ها و ادارات است و درخشش در بالاترین سطوح، برازنده استان است.

وی با بیان این‌که وظیفه اصلی باشگاه‌های ورزشی، مراقبت از جوانان و هدایت آن‌ها به سمت ورزش و سلامتی،گفت: هزینه اجاره‌ باشگاه‌ها افزایش یافته اما باشگاه‌ها نباید به هر قیمتی درآمدزایی کنند.

ستوده نژاد از پیگیری برای راه اندازی اتحادیه باشگاه‌های ورزشی در سطح استان خبر داد و افزود: اکنون ۲۵ درصد از مردم کشور به سمت ورزش می‌آیند و عدم فعالیت ورزشی باعث کم تحرکی و انواع مشکلات جسمی و روانی می‌شود و این‌ معضل در بین زنان به خصوص پس از کرونا افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که توجه به ورزش زنان و مردان به طور همزمان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تعدادی باشگاه‌ تخصصی زنان در استان راه اندازی شده که قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل استان در ورزش قهرمانی است و به جز مس سونگون و تراکتور، باشگاهی برای حمایت از قهرمانان نداریم که پیگیر می‌کنیم تا صنایع را پای کار بیاوریم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با قدردانی از طرح افتتاح ۵۲ پروژه ورزشی در ۵۲ هفته توسط شهرداری، گفت: زنان استان در مسابقات ورزشی بین المللی نقش کمرنگی دارند و پس از مدت‌ها، ۲ دختر از استان توانستند در مسابقات پارالمپیک سه مدال کسب کنند.

وی با بیان این‌که تکمیل زیرساخت‌ها را ادامه می‌دهیم از برگزاری ۲ تور دوچرخه سواری، دوره مربیان تیم‌های ملی مسابقات دوگانه آسیایی و انواع رویدادهای مختلف ورزشی چون اسب سواری قره قیه در استان طی مهرماه سالجاری خبر داد.

علی کشفیا، سرپرست تیم ملی والیبال نشسته و ورزشکار پرافتخار تبریزی نیز با اشاره به نقش مهم هیات پزشکی ورزشی استان، افزود: فعالیت این هیات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در بحث اجرایی نیز فعالیت‌های این هیات به سلامت ورزشکاران استان کمک کند.

وی تاکید کرد: یک لحظه غفلت در دنیا معادل سالها عقب ماندگی است.

یونس قوام لاله، رییس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی نیز برگزاری جشنواره تابان را باعث ایجاد جنب و جوش بین باشگاه‌های ورزشی استان عنوان کرد و گفت: زیر سایه تلاش‌های تیم های ورزشی استان امروز ۲۰۰ هزار ورزشکار ‌سازمان یافته دارای کارت بیمه در استان به ثبت است.

وی ادامه داد: هدف ما رساندن این رقم به ۱۰ درصد جمعیت استان است.

جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی نیز گفت: هیات پزشکی ورزشی استان نسبت به مجموعه ورزشی استان و سلامتی ورزشکاران استان توجه دارد.

وی افزود: این هیات کمک حال هیات‌های ورزشی استان بوده و درخواست داریم که هیات‌های ورزشی را از نظر تجهیزات پزشکی بیش از این حمایت کنند.

میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز نیز گفت: دنیای تکنولوژی امروز باعث افزایش کم تحرکی و اوقات فراغت شده که بهترین راهکار آن، ورزش است.

وی افزود: نیاز است تا تمامی باشگاه‌ها و نهادها در کنار ادارات ورزش و جوانان بتوانند در راستای سلامتی شهروندان و غنی سازی اوقات فراغت از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

سهرابی با بیان این‌که برگزاری این‌ گونه جشنواره ها باعث رقابت هیات ها و باشگاه ها در جهت خدمت رسانی به ورزش می‌شود، تاکید کرد: وقتی ورزش از کالای لوکس به ارزان تبدیل شود، میزان مشارکت و نشاط مردم ارتقا می‌یابد که نشاط مردم نشاندهنده توسعه یافتگی‌ هر کشور است.

وی با اشاره به طرح ۵۲ هفته ورزشی شهرداری تبریز، تاکید کرد: این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار شهر تبریز راه اندازی شده است.

مهدی نوایی، رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز نیز گفت: امروز حال ورزش استان خوب است و امیدواریم نتایج ورزشکاران پارالمپیکی استان را بتوانیم‌ در تمامی رویدادهای ورزشی کسب کنیم.

وی افزود: مهمترین مسئله ورزشی درباره باشگاه های ورزشی است که بار اصلی ورزش را در ابعاد همگانی و قهرمانی یدک می‌کشند و بخش خصوصی با سرمایه خود ایثارگونه فعالیت دارند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی باشگاه های ورزشی استان، اظهار کرد: باشگاه ها و ورزشکاران استان ما می‌توانند به اندازه سایر استان‌ها در حد مجاز مکمل‌های ورزشی مصرف کنند اما اکنون تنها محل قانونی فروش این مکمل‌ها، داروخانه ها هستند که نیاز جامعه ورزشی بر اساس تیپ‌های مختلف را تامین نمی‌کند.

نوایی افزود: باید محل امن و قانونی برای خرید این مکمل‌ها معرفی شود.

وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی هنگام آسیب ورزشی تا یک سقفی، مبلغی را از سوی هیات پزشکی دریافت می‌کنند که برای بازگشت ‌قهرمانان جهان و آسیا به صحنه قهرمانی که آسیب دیده‌اند، کفاف نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha