۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85601073
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دادستان: هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل باز بماند

کرمانشاه - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر لزوم شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان تاکید کرد و گفت: هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل بازبماند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «حمیدرضا کریمی» در نشست چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اخیرا ابلاغیه‌ای از سوی دادستان کل کشور با موضوع کودکان بازمانده از تحصیل به همه استان‌ها از جمله کرمانشاه ابلاغ شده و براساس آن باید تمام کودکان بازمانده از تحصیل در استان‌ها شناسایی شده و زمینه تحصیل آنها فراهم شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل بازبماند، عنوان کرد: در این راستا آموزش و پرورش استان باید نسبت به شناسایی این دسته از کودکان اقدام کرده و آنها را براساس دلایل بازماندگی از تحصیل طبقه‌بندی کند.

وی تصریح کرد: گاها پاره‌ای از عوامل باعث بازماندگی کودکان از تحصیل می‌شود که قانون برای آنها جرم‌انگاری کرده است.

کریمی در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس تا چند روز آینده اشاره کرد و گفت: باید تمام تهمیدات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس اندیشیده شود.

وی به مشکلاتی که این روزها بسیاری از خانواده‌ها برای سرویس مدارس دانش آموزان با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: برای خانواده‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند در سامانه‌ای که برای سرویس مدارس راه‌اندازی شده، ثبت‌نام کنند، باید از سوی مسوولان ذیربط چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان، در سال تحصیلی جدید ۳۷۰ هزار دانش آموز وارد کلاس‌های درس استان در سطح چهار هزار مدرسه می‌شوند.

همچنین ۲۶ هزار معلم و فرهنگی در سطح ۱۴ هزار کلاس درس استان کرمانشاه سال تحصیلی جدید مشغول آموزش خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha