۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85601157
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

تجهیز ارتش عراق با سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از دستور فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای تجهیز ارتش به سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته در راستای آمادگی برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سپهبد عبدالامیر یارالله در نشستی که به میزبان کمیسیون امور مالی پارلمان عراق برگزار شد، گفت: فرمانده کل نیروهای مسلح دستور داده تا در راستای آمادگی برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق، ارتش به سامانه‌های پدافندی پیشرفته تجهیز شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق افزود: نخست‌وزیر به زودی پایان ماموریت نیروهای خارجی در عراق را اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر رئیس کمیسیون امور مالی پارلمان عراق بر لزوم تنوع ‌بخشی به منابع تسلیحاتی نیروهای مسلح عراق تاکید کرد تا مطابق با استانداردها و همگام با توسعه فناوری جهانی باشد.

وی همچنین بر لزوم توسعه پدافند هوایی عراق برای مقابله با هرگونه تجاوزات خارجی احتمالی تاکید کرد.

پیش تر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفته بود: پایان ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت‌های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha