۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبر: 85601258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت مشاغل خانگی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: مشاغل خانگی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و محلی می‌تواند منجر به رونق تولید و اشتغالزایی برای خانواده ها شده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

کبری علیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشاغل خانگی از کسب و کارهای کوچک و خرد محسوب می‌شوند که به طور معمول کمتر مشمول هزینه‌های سنگین مالی شده و می‌تواند بانوان و همچنین خانواده ها را از نظر اقتصادی توانمند کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های متعددی در استان قزوین وجود دارد که می‌توان از آنها برای بومی سازی این مشاغل و همچنین تولید محصولات ارگانیک استفاده کرد، از این رو صاحبان مشاغل خانگی در قزوین باید به این موارد توجه ویژه تری داشته باشند.

علیخانی تصریح کرد: مشکل عمده صاحبان این مشاغل در قزوین مربوط به بحث فروش محصولات، بازاریابی و درآمدزایی است که در این خصوص باید ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی پای کار باشند، البته نهاد کتابخانه‌های عمومی در قزوین ظرفیتی در حوزه آموزش و برگزاری نمایشگاه‌ها ایجاد کرده که جای تقدیر دارد.

به گفته این مسوول، تولید پوشاک، قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، گلیم‌دوزی، گیوه‌بافی، گیوه‌دوزی، حوله‌بافی، تولیدات چرمی، تولید مصنوعات نمدی، گبه، پارچه‌بافی، چیت‌بافی، تابلو فرش، نخ‌ریسی سنتی، زیورآلات، خاتم‌کاری، قلم‌زنی، منبت و معرق‌کاری، پرورش قارچ و گل و گیاه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی، تولید میوه خشک، انواع بسته‌بندی، کسب‌ و کارهای الکترونیکی، پشتیبانی سایت، برنامه‌نویسی و ساخت انیمیشن و حتی مجسمه‌سازی از جمله مشاغل خانگی هستند که زنان و مردان هنرمند می‌توانند دست سازه‌های خود را خلق و برای فروش به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی تعداد و انواع این مشاغل خانگی، عمده مشکل موجود، تسهیلاتی است که از سوی بانک‌ها به این مشاغل تخصیص داده می شود که باید برای تسریع در تحویل این تسهیلات بستری مطلوبی لحاظ کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس آمار اداره کار از ۱۲ هزار میلیارد ریالی که برای اشتغال به استان تخصیص داده شده بود، حدود یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای بحث مشاغل خانگی مصرف شد که یعنی حدود ۱۰ درصد مبلغ به این حوزه اختصاص داده شده و جا دارد امسال حمایت های بیشتری صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha