۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85601269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۴۵ درصدی بارش ها در همدان

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبر: 85601269
افزایش ۴۵ درصدی بارش ها در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: از ابتدای سال زراعی گذشته (اول مهر ۱۴۰۲ تاکنون)  ۳۸۲ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده که این میزان بارندگی نسبت به سال زراعی قبل از آن ۱۱۹ میلی متر معادل ۴۵ درصد افزایش داشته است.

«حسین عابد» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارش نسبت به بلند مدت که ۳۴۰ میلی متر بوده ۴۲ میلی متر بیشتر بوده و ۱۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

وی یادآوری کرد: از ابتدای سال زراعی گذشته تاکنون در کشور ۲۳۴ میلی متر بارش ثبت شده است که نسبت به میانگین بلند مدت یک مقدار بوده و افزایش یا کاهش نداشته است.

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: در بین شهرستان های استان بیشترین بارش ها در شهرستان نهاوند با ۸۶ میلی متر، همدان ۸۳، ملایر ۷۳ و تویسرکان ۷۰ میلی متر بیش از میانگین بلند مدت بارش به ثبت رسیده است.

عابد خاطرنشان کرد: در شهرستان های رزن و درگزین نیز ۲۵ میلی متر کمتر نسبت به بلند مدت بارش به ثبت رسیده است.

افزایش ۴۵ درصدی بارش ها در همدان

بارشهای قابل توجه در چهار شهرستان استان همدان

مدیرکل هواشناسی استان همدان افزود: چهار شهرستان استان نسبت به سال گذشته افزایش خیلی قابل توجهی در میزان بارندگی داشته اند به گونه ای که در تویسرکان ۱۶۸ میلی متر، همدان ۱۶۵، نهاوند ۱۵۶ و ملایر ۱۵۹ میلی متر بارش گزارش شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های داخل و خارج از کشور که به شکل فصلی انجام می شود اقلیم همدان به گونه ای است که تا نیمه آبان ماه عملا بارشی را تجربه نمی کنیم و بارش ها نرمال یا کمتر از نرمال خواهد بود.

وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های داخل و خارج از کشور که به شکل فصلی انجام می شود اقلیم همدان به گونه ای است که تا نیمه آبان ماه عملا بارشی را تجربه نمی کنیم و بارش ها نرمال یا کمتر از نرمال خواهد بود. مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: بر اساس الگوهای داخلی و خارجی هواشناسی برای پاییز امسال بارش ها کمتر از نرمال است و در زمستان نیز نرمال و کمتر از نرمال است.

عابد با بیان اینکه پیش بینی ها تا حدود ۶۰ درصد صحت وقوع دارند به مردم و کشاورزان توصیه کرد پیش بینی های یک هفته ای را دنبال کنند تا صحت وقوع بالاتر باشد.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha