فعالیت ۶ مرکز انتقال خون اصفهان در تعطیلات پایان شهریور

اصفهان- ایرنا- ۶ مرکز اهدای خون استان اصفهان در ۲ روز تعطیل پایان شهریور جاری با هدف برطرف کردن کمبود ذخیره خون فعال است و از مردم درخواست می‌شود با مراجعه به این پایگاه‌ها یاریگر بیماران نیازمند به فراورده‌های خونی باشند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: کاهش شدید ذخایر خونی استان موجب شد تا در ۲ روز تعطیل پایان تابستان، تعدادی از مراکز اهدای خون را فعال کنیم.

کیان دهراب‌پور ادامه داد: مرکز اهدای خون خواجو اصفهان از ساعت هشت تا ۱۳ جمعه ۳۰ شهریور و شنبه ۳۱ شهریور فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون شهرهای کاشان، نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و گلپایگان نیز روز شنبه آینده از ساعت هشت تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون است.

دهراب‌پور گفت: ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۳۴ واحد معادل ۳.۸ روز و در شهرستان اصفهان ۸۳۴ واحد معادل ۲.۵ روز است در حالی‌که حداقل ذخیره خون باید هشت روز باشد.

وی تاکید کرد: استان اصفهان در این روزها به همه گروه‌های خونی نیاز دارد تا مشکلی در ارائه خدمت به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی بوجود نیاید.

به گزارش ایرنا، اداره کل انتقال خون استان اصفهان پیش از این نیز اعلام کرد که تیم سیار خونگیری به درخواست مردم قهدریجان روز جمعه ۳۰ شهریور جاری در این شهر مستقر خواهد شد.

زنان و مردان از ۱۸ تا ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha