۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85601345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار:‌ ۶۱ هزار تن گندم در بروجرد خریداری شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85601345
فرماندار:‌ ۶۱ هزار تن گندم در بروجرد خریداری شد

بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: ۵۳۶ هزار تن گندم امسال در استان لرستان خریداری شده که ۶۱ هزار تن آن مربوط به شهرستان بروجرد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز پنجشنبه در آیین شکر گذاری گندم که در روستای حکیم آباد شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها گندم یک کالای استراتژیک است و در برخی کشورها نیز به این محصول به عنوان یک سلاح نگاه می کنند.

وی بیان کرد: با وجود اتفاقات متعدد، مشکلات و خشکسالی ها در بروجرد رکورد جدیدی در راستای تولید گندم در شهرستان به دست آمد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه باید از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی شدن برویم، اضافه کرد: بروجرد ظرفیت های خوبی دارد مزارع نوآور ایجاد شده و همه ما وظیفه داریم این شیوه مزرعه را تبلیغ کنیم.

مرادی ادامه داد: در یک از مزارع شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار گندم برداشت شده همچنین امسال نیز بیش از ۴۰ هزار تن سیب پاییزه از باغ های شهرستان تولید می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کارکنان جهاد کشاورزی زحمت فراوانی می کشند و مصداق کار جهادی را انجام می دهند.

حجت الاسلام سید عیسی موسوی با اشاره به آیین شکرگزاری تولید محصول گندم افزود: ما باید شکر را در تمام مراحل آن به جا آوریم، نعمت های خدا را در راستای خلقت خدا باید بکار ببریم و در راه گناه و معصیت نباشد.

نوآور کشت گندم نیز در این آیین بیان کرد: جهش تولید خوبی داشته ایم، ما به دنبال کار هستیم نه سرمایه، امکانات، زیرساخت ها و تجهیزات بسیاری فراهم کرده ایم تحقیقات در کار کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

کریم نادری اضافه کرد: تصمیم داریم که مزرعه نوآور و دانش کشاورزی را به همه کشاورزان و بهره برداران انتقال دهیم، بروجرد آب و هوای مطلوب و زمین‌های مستعدی برای کار کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: در بروجرد با ۳۰ درصد هزینه کمتر بالای ۱۰ تا ۱۲ تن در هکتار گندم تولید می شود.

نوآور کشت گندم یادآور شد: کشاورز و کارشناس در کنار هم باید مراحل کشت را بررسی و مورد توجه قرار دهند تا میزان تولید محصول افزایش یابد.

نادری اضافه کرد: آب و خاک به عنوان ۲ ثروت قابل توجه هستند، زمین را باید تقویت کرد و حجم خاک زراعی و حاصلخیز را باید با اقدامات کارشناسانه بالا ببریم.

کشاورز نمونه شهرستان بروجرد گفت: توسعه در بخش کشاورزی اصلی مهم است و باعث، تامین غذای امن، کاهش مهاجرت، حفظ محیط زیست، اقتصاد پایدار، مهار تورم، می شود

هومن هوشمند تاکید کرد: کشاورزی باید اولویت اول باشد، و این مهم باید در همه دولت ها یکسان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اکنون کشاورزان برای سوخت تراکتور در ادارات مختلف سرگردان هستتد، افزود: آب تهدید دیگر است که کارشناسان تقویت سفره های زیر زمینی و حفظ آب و خاک را با آبخیز داری و آبخوان‌داری ضروری می دانند، ۸۵ درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می شود و همین ضرورت سرمایه گذاری در این بخش را بیشتر می کند.

کشاورز نمونه بروجردی بیان کرد: تعیین قیمت های دستوری محصولات، کشاورزان را به سمت کشت محصولات آبدوست و حفر چاه های غیر مجاز هدایت می کند که این مهم باید اصلاح شود.

هوشمند اضافه کرد: کشاورزی نقشه راه می خواهد و آن هم اصلاح الگوی کشت که باید متناسب با نیاز و اقلیم هر منطقه ترسیم شود.

وی اظهار کرد:‌ دولت باید نگاه ویژه به کشاورزی داشته باشد زیرا که پشتوانه امنیت و اقتصاد کشور است، ما کشاورزان آماده همکاری با دولت هستیم تا اقتصاد را از نو بسازیم.

آیین شکرگزاری برداشت محصول گندم (طرح جهش تولید در دیمزارها) در روستای حکیم آباد و کارخانه حکیم مزرعه نوآور کریم نادری در شهرستان بروجرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha