۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85601351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی بلاروس در بخش کشاورزی است

زنجان- ایرنا - سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۰ درصد زمین‌های بلاروس قابلیت کشاورزی دارد و بیش از ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور مربوط به همین بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیمیتری کالتسوف روز پنجشنبه در دیدار با شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان، افزود: بلاروس در صنعت نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است و صادرات بخش های کشاورزی و صنعتی آن به بیش از ۱۶۰ کشور جهان انجام می شود.

وی با بیان اینکه بلاروس اقتصاد پویا و رویکرد باز در تعاملات اقتصادی با دنیا دارد، یادآور شد: ۵۰ درصد صادرات این کشور مربوط به بخش خدمات است.

کالتسوف اظهار داشت: در مجموع بیش از ۸۸ درصد تولیدات بخش های مختلف در کشور بلاروس به دیگر کشورها صادر می شود.

وی با بیان اینکه بلاروس در تولید ماشین آلات معدنی و کشاورزی پیشرو است، تصریح کرد: ماشین آلات معدنی، نساجی، شیشه، مواد کامپوزیت و سیمان از این کشور صادر و انواع سوخت از جمله نفت و گاز و اجزای برخی ماشین آلات نیز وارد می شود.

کالتسوف خاطرنشان کرد: هرچند این کشور در حوزه پتروشیمی رو به رشد بوده اما در زمان حاضر وارد کننده کودهای شیمیایی است.

وی ادامه داد: بلاروس جزو ۱۰ کشور برتر اروپا در صنعت توریسم بوده و در این زمینه موفق عمل کرده است.

سفیر بلاروس در ایران گفت:‌ برای گسترش صادرات کشور بلاروس، سازمان گسترش تجارت تاسیس شده است و سعی می شود تجارت با فناوری روز انجام شود.

وی یادآور شد: کشور بلاروس می تواند در زمینه تامین ماشین آلات معدنی، استان زنجان را حمایت کند و در محصولات کشاورزی، فلزات و حوزه الکترونیک از زنجان واردات داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha