صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری به روسیه مورد تاکید قرار گرفت

شهرکرد – ایرنا- مسئولان بخش دولتی و خصوصی چهارمحال و بختیاری با نگاه به ظرفیت‌های تولید این استان بر صادرات کالا از این استان به روسیه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان بخش خصوصی استان با اشاره به شرایط آب و هوایی و وجود چشمه‌های طبیعی برای تولید ماهی سردآبی و قزل‌آلا گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی روسیه از ماهی قزل‌آلای این استان، می‌طلبد شرایط ایجاد پل هوایی برای صادرات این محصول باکیفیت به صورت تازه به روسیه فراهم شود.

غلامعلی حیدری با اشاره به اینکه بخش مهمی از ماهیان سردآبی و قزل‌آلای چهارمحال و بختیاری به روسیه صادر می‌شود افزود:روسیه بازار خوبی برای این محصول صادراتی با کیفیت چهارمحال و بختیاری می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه روسیه دارای بازار بزرگی است اظهار داشت: درصدد راه‌اندازی کارگو برای حمل و نقل هوایی در فرودگاه شهرکرد هستیم تا زمان صادرات کاهش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و غذایی، سردرختی‌ها، خشکبار، لبنیات و محصولات صنعتی از دیگر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری است که امکان صادرات به کشور روسیه را دارد.

وی با اشاره به ارتباط عمیق و راهبردی بین ۲کشور ایران و روسیه و عضویت در اتحادیه اوراسیا و شانگهای افزود: این موضوع یک ظرفیت خوب برای توسعه روابط دوستانه بین ۲ کشور ایران و روسیه به حساب می‌آید.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امید می‌رود همکاری بین ایران و روسیه در بخش‌های مختلف عمیق‌تر شود.

حیدری اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش گردشگری، تولیدات کشاورزی، چشمه‌های آب معدنی، ماهیان و محصولات غذایی و خشکبار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایران صادرات خوبی به کشور روسیه دارد، امید می‌رود با افزایش تعاملات تجاری بین ۲ کشور، صادرات افزایش یابد.

وی تاکید کرد: امید می‌رود با حضور سرکنسول روسیه در اصفهان در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های مهم این استان شناسایی و شاهد افزایش صادرات از این استان به روسیه باشیم.

نماینده مجلس: حضور سرکنسول روسیه فرصتی مهم برای تقویت سرمایه‌گذاری است

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور سرکنسول روسیه در اصفهان در این استان با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب سرمایه‌گذاری موجب رونق و پیشرفت اقتصادی ایران و روسیه می‌شود.

حمیدرضا عزیزی افزود: روسیه نه تنها در بحث کشاورزی و منابع طبیعی بلکه در بحث راه‌ها، صنعت می‌تواند به چهارمحال و بختیاری کمک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تقاضای ما این است که کشور دوست روسیه در بخش‌های مختلف وارد چهارمحال و بختیاری شود و بتواند با همکاری که وجود دارد توسعه این استان را رقم بزند.

ضرورت تولید محولات صادرات‌محور در گلخانه‌داران

رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت صادرات محصولات گلخانه‌ای از جمله فلفل دلمه‌ای رنگی به روسیه گفت: گاهی به‌علت وجود برخی پروتکل‌های صادراتی در کشور برخی محصولات برگشت می‌خورد، پیشنهاد می‌شود آموزش‌های لازم به گلخانه‌داران استان در این خصوص داده شود.

شهرام زارع با اشاره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری افزود: شهرک تخصصی آب معدنی در شهرستان کوهرنگ یک ظرفیت بزرگ برای استقرار واحدهای تولیدی آب معدنی باتوجه به وجود چشمه‌های جوشان آب معدنی است، آب معدنی این استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در کشور بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: کوهرنگ از مناطق مهم گردشگری چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این منطقه نسبت به احداث هتل اقدام کنند و از سرمایه‌گذاران روسیه دعوت می‌شود برای سرمایه‌گذاری در این شهرک ورود کنند.

زارع گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری در حوزه صنایع فولاد است، سرمایه‌گذاران روسیه می‌توانند در حوزه تکمیل زنجیره ارزش فولاد در این استان اقدام کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در این استان وجود دارد گفت: در سال‌های گذشته ظرفیت‌های بالقوه این استان به بالفعل تبدیل نشده است.

امین مالکی افزود: امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های تیم جوان اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، اهداف کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار به خوبی محقق شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست روسای اتاق‌های بازرگانی تهران، سمنان، دبیر اتاق مشترک ایران و آذربایجان و دبیر اتاق بازرگانی اردبیل نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha