۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85601440
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برداشت برنج در اراضی شالیزاری گیلان پایان یافت

۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبر: 85601440
برداشت برنج در اراضی شالیزاری گیلان پایان یافت

رشت - ایرنا - برداشت خوشه‌های طلایی برنج با تلاش حدود ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در سطح 237 هزار و 250 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز شنبه در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: کشت برنج به عنوان مهمترین محصول زراعی گیلان امسال در ۲۳۷ هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شده‌است.

صالح محمدی اظهار کرد: ارقام محلی از جمله هاشمی و علی کاظمی در ۲۲۵ هزار و ۳۶ هکتار و ارقام پرمحصول شامل خزر، شیرودی، فجر، آنام و گیلانه) در ۱۲ هزار و ۲۱۴ هکتار کشت شده‌است.

وی بیان کرد: امسال ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه کشت شد و در ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های برنجکاری استان نیز به شیوه مکانیزه برداشت شده‌است.

بیشتر بخوانید:

برداشت مکانیزه برنج در گیلان آغاز شد

محصول ۵۵ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد

کشت دوم در ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان هدف‌گذاری شد

باران تابستانه گیلان؛ خواب شالیزارها و بیم شالیکاران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: استحصال افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک با احتساب تولید راتون برآورد شده‌است.

بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیتند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که رتبه نخست را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر از شالیکاران گیلان در سال زراعی جاری اراضی زیر کشت خود شامل افزون بر ۱۹ هزار هکتار را بیمه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha