۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85601453
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن میلاد رسول خوبی‌ها در ۱۰ بقعه شاخص همدان

همدان- ایرنا- مردم دارالمومنین همدان در سالروز ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) با برگزاری جشن های مختلف در بقاع متبرکه استان به شادی و سرور پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم همدان در سراسر استان شب گذشته و امروز شنبه در سالروز تولد آخرین فرستاده پروردگار حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) با برگزاری آیین های جشن و سرور ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم(ص) ابراز کردند.

حضور جوانان و نوجوانان همدانی در آیین های جشن پیامبر (ص) در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه جلوه خاصی به این جشن ها بخشیده است.

برخی از جوانان همدانی نیز دیشب و امروز را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کردند لذا جشن ازدواج بسیاری از این جوانان این روزها در حال برگزاری است.

جشن های میلاد پیامبر اکرم (ص) از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده ، در بقاع شاخص استان همدان آغاز شده است و امروز همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگاران ما از سراسر شهرستانها برگزاری چنین جشن هایی در شهرها و روستاهای استان در حال برگزاری است و مردم با پخش شیرینی و شربت و حضور در مساجد و حسینیه ها میلاد پیامبر اکرم(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند.

همچنین اجتماع و جشن مردمی امت رسول الله به همت ستاد مردمی ملت امام حسین همدان به مناسبت هفته وحدت، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نیز امروز شنبه در میدان امام خمینی (ره) شهر همدان همراه با برنامه های متنوع و شاد و نور افشانی، دف زنی برادران اهل سنت و میزبانی مواکب نبوی ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می شود تا مسلمان به جشن و سرور بپردازند.

به بهانه هفته وحدت، مردم مسلمان در سراسر جهان به ویژه ایران اسلامی سعی دارند به تناسب معرفت خـود، سیره و ویـژگی‌های پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

برگزاری جشن میلاد رسول خوبی‌ها در ۱۰ بقعه شاخص همدان

۱۰ بقعه متبرکه همدان میزبان جشن میلاد رسول الله(ص) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرنگار ایرنا گفت: جشن میلاد پیامبر مهربانی ها در هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با اشاره به ضرورت تبیین ارزش های وحدت آفرین در هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت فرصتی برای تجدید وحدت و انسجام بیشتر بین مسلمانان است.

وی ادامه داد: جشن میلاد حضرت محمد(ص) همراه با برنامه‌های شاد و فرهنگی، اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی، سرود، مسابقات متنوع فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در هفته وحدت در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای صحیح نیات واقفین و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه و نیز توزیع سبد کالا در بین نیازمندان در این ایام پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حاجی زین‌العابدینی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی در این مکان‌های مقدس در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اتحاد و یکدلی بین مسلمانان به عنوان ضرورت های امت اسلامی افزود: همه باید دست به دست یکدیگر در برابر اقدامات تفرقه افکنانه جهان کفر در برابر اسلام ایستادگی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است.

هفته وحدت سال ۱۳۶۰ با تدبیر امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha