دستگیری کلاهبرداران رسیدساز جعلی/دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

اسلامشهر - ایرنا -رئیس پلیس فتای فرماندهی غرب استان تهران از دستگیری ۲ کلاهبردار رسید ساز جعلی در عملیات ویژه توسط مأموران انتظامی خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران روز پنجشنبه اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان اسلامشهر و دریافت گزارشی مبنی بر اینکه در روز عیدقربان چند شخص ناشناس جهت خرید دام به دامداری او مراجعه کرده و پس از خرید گوسفند، مبلغ را به صورت شبا به حسابش انتقال دادند که شاکی پس از دیدن رسید انتقال، دام خریداری شده به ارزش ۳۰۵ میلیون ریال را تحویل داده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش اعلام کرد با توجه به عدم دریافت پیامک از سوی بانک متوجه عدم واریز وجه به حسابش و جعلی بودن رسید شده و با طرح شکوائیه و اخذ دستور قضائی به پلیس فتا مراجعه کرده بود.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: با اقدام فنی پلیس و بدست آمدن پلاک خودروی افراد کلاهبردار و آغاز تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متهمان با مراجعه به مکان های مختلف اقدام به خرید کالا و ارائه رسید جعلی کرده و بیشتر در زمینه خرید خودرو با استفاده از رسیدساز جعلی فعالیت می کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با رصد اطلاعاتی پلیس، متهمان که اخیرا در یکی از سایت های مجازی در حال فروش خودرو به دیگران بودند، مورد شناسائی قرار گرفته و در عملیاتی از سوی پلیس فتا، دو کلاهبردار رسیدساز جعلی دستگیر شدند.

دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

سرهنگ سید نظام موسوی فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر تهدید و اخاذی توسط فردی ناشناس در خصوص انتشار تصاویر شخصی اش در شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از تحقیقات گسترده، کار اطلاعاتی و تحقیقات فنی، متهم را در یکی از استان های شمال شرقی کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر و به پلیس فتای شهرستان قدس انتقال دادند.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف کرد،اظهار داشت: پس از اعتراف صریح متهم مبنی بر انجام اعمال مجرمانه و تهدید به انتشار تصاویر شاکی، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری عامل آتش افروزی خودروها در پرند

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت: در پی انتشار فیلم آتش زدن یک دستگاه خودروی پراید در فاز ۴ پرند توسط شخصی ناشناس در فضای مجازی و اعلام شکایت شاکی، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ تیمور کلانتری افزود: ماموران کلانتری ۱۸ شهر پرند با هماهنگی قضایی پس از شناسایی مخفیگاه متهم با اقدامات فنی و پلیسی موفق به دستگیری عامل آتش سوزی خودروها در شهر پرند شدند.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع حادثه، مالک خودرو (شاکی) در شهر پرند حضور نداشته و همین امر باعث زمان بر شدن دستگیری این متهم گردیده تصریح کرد: در بررسی پلیس و اظهارات شاکی مشخص گردید متهم با مالک خودرو از قبل آشنا بوده و با انگیزه اختلافات شخصی و انتقام جویی در شب حادثه با تهیه چند لیتر بنزین اقدام به آتش زدن خودرو پراید نموده که بر اثر شعله ور شدن خودرو متاسفانه خودروی پارک شده در مجاورت آن نیز دچار آتش سوزی می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم با اشاره به معرفی متهم به مرجع محترم قضائی خاطرنشان کرد: مالکان ۲ دستگاه خودروی آسیب دیده با حضور در کلانتری ۱۸ پرند از زحمات پرسنل در خصوص دستگیری متهم تقدیر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha