۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85601510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار رقبه خراسان شمالی قابل احیا است

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85601510
۲ هزار رقبه خراسان شمالی قابل احیا است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲ هزار رقبه این استان قابل احیا و در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عظیم آسوده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف اظهارکرد: ۱۲ رقبه شامل باغ و زمین برای احیا با بخش خصوصی، امسال وارد مذاکره و پیگیری شده است.

وی با اشاره به ثبت ۲۲ وقف جدید در یکسال گذشته افزود: خراسان شمالی دارای ۶ هزار موقوفه و بیشترین تعداد در شهرستان بجنورد ثبت شده است.

کمک خیرین برای آزادی ۱۴ زندانی

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اضافه کرد: زمینه آزادی ۱۴ زندانی با ۷۸۰ میلیون ریال کمک از سوی خیرین و مرکز افق امام زاده در این استان فراهم شد.

وی ادامه داد: اهدای ۶ سری جهیزیه هر کدام به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال در طرح "قرار دوازدهم" انجام شد و طرح "شمیم خدمت" در آستان مقدس امام زادگان فعال است.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به پی گیری جهت اخذ مجوز فاز درمانی جامع امام زاده سیدعباس(ع) بجنورد تاکید کرد: عملیات اجرایی فاز دوم باغ انگور به مساحت ۱۰ هکتار در شهرستان فاروج هفته وقف امسال شروع خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام بیان کرد: وقف یا همان صدقه جاریه یا باقیات و صالحات از کارهای بسیار مورد تاکید اسلام است، اختصاص بخشی از اموال خود برای مصارف خاص توسط اهل بیت (ع) و علما بزرگ و متدین حقیقی نیز نشان از جایگاه و اهمیت و آثار پر برکت وقف دارد.

خراسان شمالی ۶ هزار موقوفه، ۱۲ هزار و ۶۱۵ رقبه و ۱۶۸ اماکن متبرکه دارد.

هفته وقف سال ۱۴۰۳ از جمعه ۳۰ شهریور ماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۱۵ مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha