۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85601714
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

همگرایی جریانات اصلاح طلب برای معرفی استاندار یزد

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85601714
همگرایی جریانات اصلاح طلب برای معرفی استاندار یزد

یزد- ایرنا - رئیس و سخنگو جبهه اصلاحات استان یزد از همگرایی این جریان سیاسی برای معرفی گزینه استانداری این استان خبرداد و گفت: پیشنهاد پنج گزینه برای استانداری استان به وزارت کشور داده شده و باید منتظر نظر و تصمیم هیات دولت در این زمینه باشیم.

به گزارش ایرنا، " غلامعلی سفید " عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: در جلسات مستمر که با مشارکت 23 گرایش حزبی اصلاح طلب استان برگزار شد، شاخص های استاندار مشخص و در اولین مرحله ۵۴ نفر برای استانداری یزد مطرح شدند که پس از بررسی رزومه افراد در نهایت ۱۶ نفر به مرحله اصلی انتخاب راه یافتند و در نهایت با رای گیری از تمامی احزاب اصلاح طلب و امتیازدهی کمی و کیفی و پس از کارشناسی در کمیته های برنامه ریزی و پایش؛ پنج نفر برای تصدی استانداری به دولت معرفی شدند.

وی با بیان اینکه معرفی استاندار از سوی جریانات دیگر سیاسی نیز حق همه است، تصریح کرد: اکنون جریان اصلاحات افراد مدنظر خود را معرفی کرده است و رایزنی لازم را برای انتخاب این افراد انجام می‌دهد؛ ولی هر فردی که انتخاب شود، استاندار یزد است و مورد قبول‌همگان خواهد بود.

سفید اضافه کرد: با رای اعضای جریان اصلاحات در استان "عباس یزدان فر، محمدحسین توحیدی فر، اکرم فداکار، سیدمحمدرضا سیدحسینی و مهدی جمالی نژاد "برای تصدی سمت استاندار یزد به وزارت کشور معرفی شدند که در این زمینه باید منتظر نظر و تصمیم هیات دولت باشیم.

ئیس و سخنگو جبهه اصلاحات استان یزد مردم داری، اصلاح طلبی، ارتباط با مدیران کشوری و استانی ، داشتن قدرت تعامل و همگرایی، مدرک تحصیلی و سابقه را از جمله معیارهای ارزیابی های کمی و کیفی انتخاب گزینه های پیشنهادی برای استانداری یزد بیان و اظهار کرد: پنج نفر اعلامی به‌عنوان نماینده جریان اصلاحات در استان هستند و قطعاً جریانات دیگر نیز نامزد خود را برای استانداری معرفی کرده اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تعامل وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری یکی از پنج گزینه جبهه اصلاحات استان به عنوان استاندار یزد انتخاب شوند و در این مسیر وظیفه خود دانستیم تا برای انتخاب مسئول اول استان کمکی به دولت داشته باشیم.

سفید در ادامه با اشاره به روند تشکیل جلسات جبهه اصلاحات یزد و انتخاب گزینه های استانداری یادآور شد: جبهه اصلاحات یزد از نیمه تیرماه جلسات خود را آغاز کرد و با همگرایی که بین احزاب در استان به وجود آمد جلسات به صورت رسمی برگزار شد.

وی اضافه کرد: فقدان انسجام تشکیلاتی، جریان اصلاحات را به این سمت هدایت کرد که فعالیت‌های حزبی را بعد از انتخابات به صورت جدی پیگیری کند و در همین راستا ۲۳ حزب شناسنامه‌دار جریان اصلاحات که مجوز فعالیت در استان داشتند ، دور هم جمع شدند و بر اساس دستورالعمل جریان اصلاحات کشور، جلسات و تشکیلاتی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل مشخص شده هرکدام از احزاب، نامزد مدنظر خود برای استانداری یزد را معرفی کردند که تعداد این افراد به بالای ۵۰ نفر رسید و تصریح کرد: البته تعدادی از این افراد، انصراف دادند و در ضمن شرط گذاشته شده بود که برای حذف افراد، لازم است سه‌چهارم آرا اتخاذ شود که این آرا به عده‌ای تعلق گرفت و موجب حذف آنها شد و در نهایت نیز با یک کار علمی بر اساس ارزیابی کمی و کیفی، پنج نفر به وزارت کشور و دولت از سوی این جریان معرفی شدند.

رئیس و سخنگو جبهه اصلاحات استان یزد اضافه کرد: البته تلاش خواهیم کرد و در این زمینه رایزنی خود را انجام می‌دهیم که تا نامزد مدنظر جریان اصلاحات در استان یزد به عنوان استاندار انتخاب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha