بانوان روستایی در آباده، همیار مزرعه شده و به بخش تعاون پیوستند

شیراز-ایرنا- نخستین تعاونی بانوان همیار مزرعه در آباده با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مسئولان شهرستان و بانوان فعال حوزه اقتصادی در روستای مزرعه از توابع شهرستان آباده افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین تعاونی بانوان همیار مزرعه در آباده با۶۰ عضو ضمن تاکید بر لزوم توسعه فعالیت اقتصادی بانوان گفت: تعاونی بانوان همیار مزرعه شهرستان آباده با همت زنان بلند همت این منطقه تشکیل شده است.

وحید خداپرست افزود: فارس رتبه اول کشور در تعداد تعاونی‌های روستایی را با بیش از ۷۵۰ تعاونی به خود اختصاص داده که این نشان از ظرفیت بالای استان فارس برای ایجاد و فعالیت این نوع تعاونی‌ها دارد.

بانوان روستایی در آباده، همیار مزرعه شده و به بخش تعاون پیوستند

وی با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه بخش تعاون توسط همه تصمیم گیران بیان کرد: امکان تزریق تسهیلات مشاغل خانگی و پشتیبانان این حوزه در راستای تامین سرمایه اولیه و در گردش طرح‌های اشتغالزا در سطح استان وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو بهره گرفت.

وی از تمام فعالین عرصه مشاغل خانگی سطح استان و شهرستان آباده درخواست کرد که در صورت نیاز به تسهیلات، درخواست خود را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر استان ارایه دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، رسیدگی فوری به این درخواست‌ها را نوید داد و گفت : باید شاهد فعالیت بهتر و چشمگیرتر این تعاونی‌ها در سطح استان پهناور فارس باشیم.

بانوان روستایی در آباده، همیار مزرعه شده و به بخش تعاون پیوستند

وی همچنین خواستار الگوسازی برترین‌های بخش تعاون و معرفی آنها در سطح همه نقاط استان و شهرستان های فارس در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ تعاون شد.

وی افزود: با اتکا به ظرفیت حوزه تعاون می‌توان رونق اقتصادی در همه روستاها و شهرهای استان ایجاد کرد زیرا این پتانسیل در بخش تعاون وجود دارد که تجمیع سرمایه‌های اندک مردم و همچنین همیاری و کمک همه اهالی برای حرکت چرخ اقتصاد روستاها و شهرها و در نهایت توسعه پایدار به کار گرفته شود.

مسئول تعاونی بانوان همیار مزرعه آباده نیز در حاشیه افتتاح این تعاونی گفت: حدود هشت ماه برای ایجاد این تعاونی توسط بانوان روستا برنامه‌ریزی شده و اکنون ۶۰ نفر زن عضو آن هستند.

بانوان روستایی در آباده، همیار مزرعه شده و به بخش تعاون پیوستند

نوشاد افزود: تمامی محصولات بانوان عضو این تعاونی در روستاهای منطقه شامل قالی، قالیچه ، منبت ، صنایع دستی، محصولات و فرآورده‌های دامی و کشاورزی به بازار عرضه خواهد شد.

وی در خاتمه اعلام کرد: پخت نان محلی و عرضه آن به بازار نیز توسط بانوان عضو این تعاونی انجام می شود.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۲ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha