جام‌جهانی فوتسال؛ دومین برد پرگل ایران در بخارا؛ شاگردان شمسایی صعودشان را قطعی کردند

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار در جام‌جهانی ۲۰۲۴ مقابل گواتمالا به پیروزی رسید و دومین برد متوالی را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتسال کشورمان در ادامه مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۴ که به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است، از ساعت ۱۶ عصر امروز در دومین دیدارش در این رقابت‌ها به مصاف تیم گواتمالا رفت. شاگردان شمسایی در حالی به مصاف گواتمالا رفتند که در اولین دیدار با نتیجه ۷ بر یک ونزوئلا را شکست داده بودند.

تیم ایران، مسابقه با گواتمالا را با ترکیب سعید مومنی، محمدرضا سنگ سفیدی، مهدی کریمی، سالار آقاپورو بهروز عظیمی آغاز کرد.

جام‌جهانی فوتسال؛ دومین برد پرگل ایران در بخارا؛ گواتمالا مقهور قدرتنمایی شاگردان شمسایی

در حالی که تصور می‎‌شد تیم کشورمان بازی راحتی پیش رو داشته باشد اما از همان دقایق اول کار برای ایران سخت شد. در دقیقه ۶ پاتریک رویز دروازه ایران را باز کرد تا گواتمالا در عین ناباوری پیش بیفتد. در حالی که تنها ثانیه‌هایی از این گل گذشته بود، احمد عباسی با یک ضربه دیدنی، نتیجه را یک – یک کرد.

در ادامه سالار آقاپور و حسین طیبی در دقایق ۱۱و ۱۴ دو گل دیگر برای ایران به ثمررساندند تا تیم کشورمان ۳ بر یک از گواتمالا پیش بیفتد. یک دقیقه بعد گواتمالا توسط رویز به گل دوم رسید تا نتیجه ۳- ۲ شود و اختلاف به یک گل برسد.

در ادامه در دقیقه ۱۶ احمد عباسی با خطای بازیکنان گواتمالا روی طیبی از روی نقطه پنالتی این فرصت را داشت که خودش را ۲ گله کند و اختلاف با گواتمالا را بیشتر کند، با این حال ضربه عباسی تبدیل به گل نشد تا نتیجه ۳ – ۲ به نفع ایران بماند و تغییری نکند.

جام‌جهانی فوتسال؛ دومین برد پرگل ایران در بخارا؛ گواتمالا مقهور قدرتنمایی شاگردان شمسایی

این اما پایان کار در نیمه اول نبود و در ادامه گواتمالا برای جبران جلو کشید و در دقیقه ۲۰ توسط ساندووال، به گل رسید تا نیمه اول با تساوی ۳-۳ به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم شاهد قدرتنمایی تیم ملی فوتسال کشورمان بودیم و در دقایق ۲۱ و ۲۳ آقاپور و عظیمی، دروازه گواتمالا را باز کردند تا نتیجه ۵ بر ۳ به نفع ایران شود.

حملات ایران ادامه داشت و در حالی که گواتمالا برخلاف نیمه اول توان جبران نداشت، در دقیقه ۲۷ عباسی توانست گل ششم ایران به نام خودش ثبت کند و در این مسابقه مانند آقاپور ۲ گله شود. آتش‌بازی شاگردان شمسایی ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۳۲ مهدی کریمی، گل هفتم ایران را به نام خودش ثبت کرد. در ادامه این طیبی بود که در دقیقه ۳۷ گل هشتم ایران را وارد دروازه گواتمالا کرد تا نماینده آمریکای مرکزی برخلاف نیمه اول که توانسته بود پا به پای تیم کشورمان پیش برود، مقهور قدرت ایران شود.

جام‌جهانی فوتسال؛ دومین برد پرگل ایران در بخارا؛ گواتمالا مقهور قدرتنمایی شاگردان شمسایی

گواتمالا در دقیقه ۳۸ توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا نتیجه ۸ بر ۴ به سود ایران شود. این پایان کار نبود و در دقیقه ۴۰ عباسی گل نهم ایران را وارد دروازه گواتمالا کرد تا در این دیدار هت‌تریک کند.

در نهایت تیم ملی فوتسال کشورمان توانست با نتیجه ۹ بر ۴ گواتمالا را شکست دهد و و صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند.

در دیگر بازی این گروه از ساعت ۱۸:۳۰ امشب، فرانسه با ونزوئلا روبرو می‌شود.

تیم ملی فوتسال ایران که در این دوره از جام جهانی با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است، در سومین دیدار از مرحله گروهی روز یک‌شنبه اول مهر و از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف فرانسه می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha