۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85601805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: دانشگاه باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشد

بروجرد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اساتید دانشگاه به عنوان مغزهای جامعه باید مشکلات را شناسایی و راه های برون رفت را برای مردم تشریح کنند.

به گزارش ایرنا، ابوطالب شفقت عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات رییسه دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: رویه دانشگاه ها باید به شکلی باشد که اعضای هیات علمی مشکلات جامعه را تبدیل به مسئله و برای آن راه حل ترسیم کنند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: دانشگاه ها علاوه بر این که باید پژوهش محور باشند، باید فرصت مطالعاتی داخل و خارج کشور را برای اساتید فراهم و نسبت به بروزرسانی ایشان زمینه سازی کنند.

استاندار لرستان تاکید کرد: هر زمان بتوانیم محیط های علمی را جوان تر کنیم هیجان و شتاب علمی ایجاد شده و در نهایت رشد دانشگاه را به دنبال خواهد داشت و این رویه به خوبی در دانشگاه آیت الله بروجردی در حال شکل گیری است.

شفقت ادامه داد: با این وجود نباید در شرایط موجود گسترش دانشگاه داشته باشیم چرا که وجود بسیاری از رشته ها در شهرها و دانشگاه های مختلف ضرورت ندارد.

وی با بیان اینکه نظام و رویه آموزش عالی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، اضافه کرد: باید به جای کمیت دانشگاهی دنبال کیفی سازی و انجام کارهای علمی پژوهشی به صورت عمیق و کارا باشیم.

در این دیدار که در دانشگاه آیت الله بروجردی انجام شد، رییس این دانشگاه گزارشی از روند برنامه های تولید علم، پژوهش، کارآفرینی و عمرانی را ارائه داد.

استاندار لرستان همچنین در حاشیه این دیدار همراه با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار ویژه بروجرد از برخی پروژه های عمرانی دانشگاه آیت الله بروجردی بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha