خواهران مدرسه علمیه قشم سال تحصیلی را آغاز کردند
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - خواهران مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ را در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از استادان معارف اسلامی، مسوولان محلی و طلاب با حضور ۴۳ نفر آغاز کردند.

خدیجه غلامی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شمار طلبه های خواهر این شهرستان مرزی در سال تحصیلی گذشته ۴۴ نفر بود که با پذیرش ۴۳ نفر جدید این شمار به ۸۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد استادان معارف اسلامی این مدرسه علمیه را بانوان طلبه تشکیل می دهند و تنها در سطح سه حوزه علمیه از استاد آقا بهره مند می شویم.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین رویکردهای این مدرسه علمیه ارتقای توان علمی و استعدادهای بانوان طلبه است، گفت: با برگزاری جلسه های مختلف و همایش ها درصدد ایده پردازی، ترسیم برنامه آینده این حوزه علمیه خواهران، آشنایی با تهدیدها، تهاجم فرهنگی و راهکارهای آن در فضاهای حقیقی و مجازی هستیم.

غلامی اضافه کرد: این مدرسه علمیه ۱۱۰ طلبه فارغ التحصیل دارد که ۳۵ نفر از آنها تاکنون به صورت ثابت به عنوان مشاور مذهبی و فرهنگی در مدارس، ادارات و نهادهای مستقر در سطح این شهرستان مشغول به کار شده اند.

وی بیان کرد: این مدرسه علمیه در اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی علاوه بر برگزاری کلاس های تابستانی احکام و قرآن و آموزش خانواده در تابستان در مناسبت های مختلف هماهنگ با سایر ارگان ها فعالیت های ویژه ای دارد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم اظهار کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید تمامی خدمتگزاران مکتب امام جعفر صادق(ع) با کسب علم و اخلاق سیره علمی و عملی ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جزیره قشم دارای یک مدرسه علمیه‌ فعال خواهران وابسته به مرکز مدیریت حوزه های خواهران سراسر کشور است.

نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در سه مقطع تحصیلی اول(عمومی)، مقطع دوم(عالی) و مقطع سوم(تخصصی) است و مقطع اول یعنی عمومی شامل سطح ۲ کارشناسی، مقطع دوم و عالی شامل سطح سه کارشناسی ارشد و مقطع سوم نیز تخصصی یعنی سطح چهار دکتری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha