جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه آغاز بکار کرد

کرمانشاه - ایرنا - به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، جشنواره ۲ روزه انگور در روستای چغاخزان بخش کوزران کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه عصرروز پنجشنبه در آیین آغاز بکار این جشنواره که با حضور جمعی از گردشگران، اصحاب رسانه و مسوولان این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: جشنواره انگور روستای چغاخزان کوزران با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و باغات انگور فراوانی که در این روستا وجود دارد و همچنین شرایط مناسب گردشگری این منطقه در حال برگزاری است.

فردین زارعی گفت: این جشنواره طی روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور با هدف معرفی ظرفیت‌های این منطقه در حوزه گردشگری و همچنین محصولات تولید شده باغی در محل اقامتگاه بوم‌گردی آکام برگزار می‌شود.

جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه آغاز بکار کرد

وی با بیان اینکه برای اجرای این رویداد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است، گفت: توسعه رویدادهای گردشگری در سطح شهرستان کرمانشاه یکی از برنامه‌های مهمی است که امیدواریم به شکل تقویم رویدادهای شهرستان در طول سال برگزار شود.

مدیرجهاد کشاورزی کوزران نیز در این مراسم گفت: جشنواره انگور در واقع جشن شکرگزاری و معرفی این مزیت مهم کشاورزی این بخش است.

محمد صفری با اشاره به ظرفیت های خوبی که در حوزه کشاورزی این منطقه وجود دارد افزود: هرچند که کوزران قطب تولید انگور استان کرمانشاه محسوب نمی شود ولی از این قابلیت برخوردار است که به قطب این محصول تبدیل شود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره هایی از این دست در این منطقه در کنار معرفی محصولات برجسته آن و توسعه صنعت گردشگری موجب ایجاد نشاط، تقویت فرهنگ تولید و کارآفرینی نیز می‌شود.

جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه آغاز بکار کرد

به گزارش ایرنا، در کنار برگزاری آیین های ویژه ای که در خلال این جشنواره برگزار شد غرفه‌های عرضه انگور و سایر محصولات باغی از جمله سیب و گردو، همچنین عسل، گیاهان دارویی، کلانه، بژی، گلاب و محصولات لبنی نیز دایر شده است.

برگزاری آیین "هه ل پرکه" ، هوره، موسیقی و توزیع انگور شکرگذاری در بین مهمانان از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه آغاز بکار کرد

جشنواره انگور کوزران که در محل اقامتگاه بوم گردی آکام روستای چغاخزان آغاز شده است فردا جمعه نیز پذیرای علاقه مندان و گردشگران است.

کوزران با پنج هزار نفر جمعیت از بخش های توابع شهرستان کرمانشاه است که در حدود ۴۵ کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha