۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵
کد خبر: 85601902
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستگاه حفاری غیرمجاز آب در «جلگه رُخ» تربت‌حیدریه کشف و ضبط شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر امور منابع آب منطقه تربت‌حیدریه گفت: نیروهای امور شناسایی این اداره با همکاری نیروی انتظامی پاسگاه نَسر و با حکم قضایی، تجهیزات و آلات حفاری غیرمجاز آب در اراضی «زَرکک» دشت ممنوعه «جلگه رُخ» تربت‌حیدریه را کشف و ضبط کردند.

مهدی طلعتی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال چهار فقره تجهیزات دیگر کشف و افراد خاطی تحویل دستگاه قضایی شده بودند.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی و مقابله با متخلفان و متجاوزان منابع آبی زیرزمینی با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی پرسنل امور و نیروهای گشت و بازرسی انجام شده است.

طلعتی ضمن هشدار به حفاران و بهره‌برداران غیرمجاز از منابع آب های زیرزمینی خاطرنشان کرد: هرگونه حفربدون مجوز و بهره‌برداری از چاه های غیرمجاز جرم محسوب می شود و با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار از پیش اعلام شده مدیر این اداره، از مجموع ۳۶ دشت استان خراسان رضوی، ۳۳ دشت ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند و از این تعداد نیز ۱۵ دشت فوق بحرانی و تنها سه دشت (در نقاط شمالی استان) آزاد هستند.

این گزارش می‌افزاید: همچنین از مجموع ۳۶ دشت خراسان رضوی، هشت دشت مربوط به منطقه تربت‌حیدریه و در این حوزه دشت‌های مه‌ولات، رُشتخوار و جنگل ممنوعه بحرانی و دشت زاوه و تربت‌حیدریه ممنوعه هستند که مفهوم ممنوعه بحرانی دشت هایی هستند که علاوه بر افت مستمر آب زیرزمینی، با کاهش کیفیت منابع آبی نیز مواجه‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha