نساجی - استقلال؛ نبرد برای فرار از بحران

ساری- ایرنا- تیم فوتبال نساجی مازندران امروز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در حالی مقابل استقلال تهران صدرنشین هفته نخست لیگ نخبگان آسیا قرار می‌گیرد که آبی‌پوشان به دنبال جبران شکست هفته سوم مقابل استقلال خوزستان هستند و الهامی و بازیکنانش برای فرار از قعر جدول به هر سه امتیاز این مسابقه نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام چهار مسابقه در قائمشهر، رفسنجان، انزلی و تهران آغاز می‌شود و در نخستین مسابقه نیز تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و استقلال تهران باید از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم بروند. دیداری که برای هر ۲ تیم به دلیل موقعیت‌شان در جدول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

الهامی و نکونام امروز در حالی به مصاف هم می‌روند که حدود چهار ماه پیش در همین ورزشگاه تقابلی حساس را برگزار کردند و آبی‌پوشان که صدرنشین جدول و امید اول قهرمانی بودند، با توقف مقابل نساجی صدر جدول و پس از آن هم جام را از دست دادند. نساجی در آن مسابقه برای بقا در لیگ می‌جنگید و استقلال برای کسب عنوان قهرمانی. امروز هم هرچند که هنوز تا پایان فصل راه زیادی باقی مانده، اما وضعیت تقریبا مشابهی قابل مشاهده است.

نساجی که از چهار بازی نخست این فصل فقط یک امتیاز کسب کرده و با سه شکست و یک تساوی در قعر جدول ۱۶ تیمی قرار دارد امروز در دیداری دشوار باید برای کسب سه امتیاز تلاش کند تا موقعیتش در پایین جدول را بهبود ببخشد. استقلال هم که به دلیل شکست مقابل استقلال خوزستان از بالانشینان جدول فاصله گرفته و با یک بازی کمتر و چهار امتیاز از سه مسابقه در رتبه دهم جدول قرار دارد، برای بازگشت به جمع بالانشینان به هر سه امتیاز این مسابقه نیاز دارد.

نساجی - استقلال؛ نبرد برای فرار از بحران

الهامی سابقه خوبی از تقابل با استقلال دارد. او یک بار در فینال جام حذفی با تراکتور تبریز نگذاشت که استقلال قهرمان شود، یک بار هم با نساجی استقلال را در جام حذفی شکست داد و در همان رقابت‌ها نیز با این تیم قهرمان جام حذفی شد و یک بار هم در فصل گذشته با متوقف کردن استقلال در قائمشهر این تیم را از قهرمانی دور کرد.

هواداران نساجی امیدوارند که تیم‌شان با هدایت الهامی پس از چهار هفته ناکامی بالاخره امروز طعم برد را بچشد. این امیدواری هرچند که کمرنگ است، اما با پیروزی استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران در هفته سوم رقابت‌ها چندان دور از دسترس هم نمی‌تواند باشد.

استقلالی‌ها در نساجی

نساجی پس از پشت‌سر گذاشتن چهار هفته ناکامی و تغییری در کادر مدیریتی و جذب چند بازیکن امروز قرار است به نوعی لیگ را از نو آغاز کند. این تیم در شرایطی مقابل استقلال قرار می‌گیرد که طی روزهای اخیر مدیرعامل، سرپرست و هافبک فصل گذشته استقلال یعنی کوین یامگا طی روزهای اخیر به عضویت این تیم مازندرانی درآمده‌اند.

پس از شکست نساجی مقابل چادرملوی اردکان، حمیدرضا بایندریان از مدیرعاملی این تیم کنار گذاشته شد و علی خطیر مدیرعامل پیشین استقلال جانشین او در نساجی شد. پس از ورود خطیر به نساجی، نصرالله خواجه‌گیری که فصل قبل مدیر اجرایی و سرپرست تیم استقلال تهران بود نیز به عنوان سرپرست نساجی معرفی شد.

نساجی - استقلال؛ نبرد برای فرار از بحران

کوین یامگا هم که به دلیل مصدومیت از ناجحیه چشم از میادین دور بود با فسخ قراردادش با استقلال راهی نساجی شد. ضمن این‌که منتظر محمد بازیکن فصل گذشته مس رفسنجان که با استقلال قرارداد داشت پس از فسخ قرارداد با آبی‌پوشان به عضویت نساجی درآمد.

البته نام نکونام هم با توجه به صعود نساجی به لیگ برتر با سرمربیگری او با تاریخچه این تیم گره خورده و سرمربی استقلال به خوبی با جو و فضای استادیوم شهید وطنی آشنایی دارد.

تقابل‌های رو در رو

آخرین تقابل ۲ تیم چهارم خرداد امسال در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر رقم خورد. دیداری از هفته بیست‌وهشتم فصل گذشته لیگ برتر که سرنوشت قهرمانی استقلال به آن گره خورده بود و تساوی بدون گل ۲ تیم عامل مهمی در از دست دادن جام قهرمانی آبی‌پوشان شد.

استقلال تا پیش از آن مسابقه صدرنشین جدول و مدعی اصلی قهرمانی بود و نساجی هم در رتبه سیزدهم جدول قرار داشت و برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کرد.

۲ تیم تا کنون ۲۵ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که سه بار نساجی استقلال تهران را شکست داد. ۱۲ بار هم استقلال موفق به شکست نساجی شد و ۱۰ دیدار نیز با نتیجه مساوی تمام شد. البته از سه پیروزی نساجی مقابل استقلال ۲ برد در دیدارهای دوستانه رقم خورد و یکی هم در جام حذفی ثبت شد. به عبارتی دیگر نساجی هنوز در لیگ برتر موفق به ثبت برد مقابل استقلال نشد.

نساجی در مسابقه امروز محمد عباس‌زاده را با نظر کمیته انضباطی باشگاه و سیامک نعمتی را به دلیل محرومیت ناشی از دریافت کارت قرمز در اختیار ندارد.

VAR در وطنی

از نکات قابل توجه این مسابقه استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه شهید وطنی است. تجهیزات VAR طی روزهای اخیر وارد ورزشگاه شد و با خرید ۲ دستگاه دوربین ویژه توسط باشگاه و نصب آن در ورزشگاه، برای نخستین بار در مازندران از سیستم کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌شود.

البته این تجهیزات پس از مسابقه نساجی و استقلال از ورزشگاه خارج و به تهران منتقل می‌شود. با توجه به این‌که در حال حاضر تعداد محدودی سیستم VAR به کشور وارد شده، این تجهیزات با نظر کمیته داوران و سازمان لیگ برای بازی‌های حساس به ورزشگاه‌های مختلف منتقل می‌شود.

داوری مسابقه امروز نساجی و استقلال را علی صفایی بر عهده دارد و محمدعلی پورمتقی و یعقوب سخندان نیز کمک‌های او در این بازی هستند. وحید زمانی داور چهارم است و سعاد وفاپیشه و میثم حیدری به عنوان کمک‌داورهای ویدئویی صفایی را همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha