۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85602098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجلیل از ۱۸۰ پاکبان ملایری

۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85602098
تجلیل از ۱۸۰ پاکبان ملایری

همدان- ایرنا- ۱۸۰ پاکبان ملایری در اقدامی شایسته از سوی شهرداری و معاون خدمات شهری شهرداری ملایر مورد تجلیل قرار گرفتند که تعدادی از پاکبانان بر اساس کارآمدی، پاکدستی، خوشرویی و آراستگی به عنوان نمونه انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهردار ملایر روز جمعه در آئین تجلیل از پاکبانان شهر ملایر اظهار کرد: از نگاه بسیاری مسافران و گردشگران، ملایر به دلیل زحمات پاکبانان جزء شهرهای زیبا و پاکیزه است.

«مجید فرجی» ضمن قدردانی از اقدامات و خدمات موثر کارکنان خدمات شهری شهرداری ملایر، این خدمات را در سطح استان بی‌نظیر دانست و افزود: شهروندان می‌توانند با کمک پاکبانان و رعایت اصول شهروندی و حفظ نظافت شهری، در داشتن شهری تمیز و پاکیزه پیشتاز باشیم.

وی تاکید کرد: هدف از انجام اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلفی همچون سرمایه‌گذاری، برندینگ و برگزاری جشنواره‌های گردشگری، این است که اقتصاد شهر پویاتر شوند و شور و نشاط اجتماعی برای شهروندان و جذب مسافران و گردشگران ایجاد کنیم.

شهردار ملایر با تاکید بر اینکه جشنواره مبلمان منبت و دیگر جشنواره‌هایی که در بازه زمانی یک ماهه در حال برگزاری است، اقتصاد شهر را پویاتر می‌کند، ادامه داد: این جشنواره‌ها آورده‌ای هزار میلیارد تومانی برای شهروندان ملایری خواهد داشت.

فرجی با تاکید بر اینکه بخشی از اقدامات ما در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرداری است، بیان کرد: افتتاح مرکز خرید مبلمان منبت در بلوار کریم‌خان زند، ساخت و تکمیل هتل پارک سیفیه، آغاز عملیات اجرایی مجتمع تجاری مبلمان منبت در میدان کوثر و مجتمع تجاری راستات، از جمله این پروژه‌هاست که در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان مراکز اقتصادی شهر ملایر می‌درخشند.

وی همچنین به افتتاح چند فاز از مجموعه تفریحی توریستی جهان کوچک (مینی‌وُرلد) در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: این مجموعه منحصر به فرد تحولی در حوزه اقتصاد این شهر ایجاد کرده و طبق آمار اداره میراث فرهنگی، بیش از ۵۰ هزار نفر در تعطیلات عید نوروز از این پروژه بازدید کردند.

شهردار ملایر تحول اقتصاد شهر و ایجاد رونق اقتصادی را از دیگر دستاوردهای مجموعه مینی‌وُرلد عنوان و تاکید کرد: نمونه چنین پروژه‌ای را در هیچ کجای ایران نداریم و حتی کلان شهرها هم نتوانستند این پروژه را در شهر خود اجرا کنند، اما همت ملایری‌ها موجب اجرای این پروژه موفق عظیم گردشگری شد.

تجلیل از ۱۸۰ پاکبان ملایری

اجرای طرح جهادی نظافت عصرگاهی در محلات ملایر

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر نیز تعداد پاکبانان ملایری را ۱۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به محدود بودن تعداد پاکبانان، رفت و روب حدود چهار میلیون و ۷۶۰ هزار مترمربع معبر در سطح شهر ملایر با این تعداد پاکبان، سخت است.

«مجتبی داوری» با بیان اینکه تجلیل از پاکبانان شهر ملایر به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین به اهمیت اقدامات پاکبانان در حوزه بهداشت و پاکیزگی شهر برگزار شد، از انجام معاینات شغلی برخی کارکنان برای دومین سال متوالی خبر داد و افزود: سال اول معاینات شغلی فقط برای کارکنان بخش تنظیف انجام شد.

وی ادامه داد: امسال نگهبانان شهرداری، کارکنان آرامستان بهشت هاجر و فضای سبز شهری و دیگر کارکنانی که به واسطه شغل‌شان در معرض بیماری هستند، نیز تحت معاینات شغلی قرار گرفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه مردم از عملکرد ما رضایت نسبی دارند، اما نواقصی همچنان وجود دارد، از اجرای طرح جهادی نظافت عصرگاهی خبر داد و تاکید کرد: در طرح جهادی نظافت عصرگاهی کل شهر با اولویت معابر فرعی به ۳۶ محله تقسیم شده و هر محله توسط ۶ گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره نظافت عصرگاهی می‌شود.

تجلیل از ۱۸۰ پاکبان ملایری

داوری با تاکید بر اینکه این طرح آثار و برکات بسیار خوبی به ویژه در معابر فرعی داشته، از اعمال پایه سنوات برای پاکبان‌ها، ذخیره مرخصی، جمعه‌کاری، تعطیل‌کاری و حق اولاد برای پاکبان‌های ملایر خبر داد.

وی به اجرای طرح سفیران پاکی محرم توسط پاکبانان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال با راه‌اندازی «پویش نذر نظافت»، عده‌ای از مردم برای کمک ثبت‌نام کردند و تیمی در شهرداری نیز تجهیز و به هیات‌های بزرگ اعزام شدند و در این روند سعی می‌کنیم از مشارکت مردم بیشتر استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر همچنین خواستار اعمال «طرح طبقه‌بندی مشاغل» و آموزش شهروندی در بودجه سال آینده شهرداری شد که در بازنشستگی و میزان دریافتی کارکنان شهرداری موثر است و با تولید محتوا و کار هنری موضوع آموزش شهروندی تقویت می‌شود.

داوری در عین حال مدیریت تولید شیرابه در آشپزخانه و ماندگاری زباله در معبر تا زمان جمع‌آوری توسط ماشین‌های حمل زباله را از جمله مهمترین موضوعاتی دانست که نیازمند آموزش شهروندی است.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم «محمود نجفی» به عنوان سرپاکبان نمونه به انتخاب مردم، «علی مددی»، «ایوب حاجی‌وند»، «مهدی عدالت‌جو»، «نعمت هاشمی»، «مهدی اسفندیاری»، «مهدی ترکی»، «بیژن زنگنه»، «محمد قاسمی»، «سید مرتضی موسوی» و «فرهاد رضایی» نیز به عنوان پاکبانان نمونه تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha