امامان جمعه تهران: جنایات رژیم صهیونیستی آنان را به مرز نابودی کشانده است

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای تهران در خطبه های این هفته نماز خود با گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق علیه السلام ، هفته های وحدت مسلمانان و دفاع مقدس و یادآوری ایثارگری های رزمندگان اسلام گفتند: اقدامات جنایتکارانه و دیوانه گری‌های رژیم صهیونیستی آنها را به نابودی نزدیک می‌کند .

به گزارش خبرنگاران ایرنا در شهرستانهای استان تهران ، خطیبان جمعه اعلام کردند: رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی مثل گرگ زخمی و عصبانی به همه کس و همه طرف چنگ می‌اندازد . اما این دست و پا زدن‌ها او را از مرگ نجات نخواهد داد . یک روز چادرنشینان بی‌پناه را در غزه بمباران می‌کنند . روز دیگر فرماندهان مقاومت را ترور می‌کنند و امروز مردم لبنان را ترور دسته جمعی می‌کنند . این دیوانه گری‌ها رژیم صهیونیستی آنها را به نابودی نزدیک می‌کند .

ائمه جمعه و جماعات استان تهران افزودند: در روزهای گذشته شاهد جنایت جنگی دیگری از رژیم ستمکار اسرائیل در لبنان بودیم که تعدادی شهید و تعدادی مجروح شدند،امروز وظیفه ما این است که در حمایت از این جبهه عظیم با هر ظرفیتی کم کاری نکنیم، همه ما در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم و می‌توانیم زیر پست‌های رهبران و افراد مشهورغربی نسبت به این اقدام وحشیانه اعتراض کنیم و با قواعد خودشان از آنها سوال کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس: گرامیداشت دفاع مقدس کشورو انقلاب را بیمه می کند

امامان جمعه تهران: جنایات رژیم صهیونیستی آنان را به مرز نابودی کشانده است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: گرامیداشت وبهره وری از دفاع مقدس کشور و انقلاب را بیمه می کند .

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه درجمع نمازگزاران اظهار داشت:مقام معظم رهبری برکتاب‌های دفاع مقدس تقریظ می‌زنند و این تقریظات حجم بالایی دارند و رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند که هزاران اثر هنری را می‌توان با اقتباس از خاطرات دفاع مقدس ساخت.

وی با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدا، ادامه داد: نباید فراموشی یاد و خاطره شهدا اتفاق بیفتد و حافظه ملی‌مان از یاد و نام قهرمانانمان خالی نشود با توجه به اینکه ارزش‌های متعالی تجلی‌یافته در دوران دفاع مقدس را برای بیمه‌کردن مملکت در مقابل انواع هجمه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کشور اجرایی شود.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: الگوهای عینی، نزدیک وملموس به نسل جوان به جوانان معرفی شود وتعالی و حظّ معنوی از حال و هوای موجود در فضای دفاع مقدس در جهت احیاء و تثبیت ارزش‌ها را نهادینه شده وروحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» را در جامعه دمیده شود.

وی با بیان اینکه برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است و تربیت انقلابی صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است و ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات برپایه‌ی شایسته‌سالاری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در اولویت اجرا قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور داریم که بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است وهرمدرسه‌ای یک ایران کوچک است ، نباید ازمدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم و ‌اگر امروز در بخشی از کشور ‌کاستی‌ای مشاهده می‌شود، نباید ‌جزدر آموزش و پرورش دنبال راه‌حل بلند مدت ‌گشت.

حسینی گفت: در روزهای گذشته شاهد جنایت جنگی دیگری از رژیم ستمکار اسرائیل در لبنان بودیم که تعدادی شهید و تعدادی مجروح شدند،امروز وظیفه ما این است که در حمایت از این جبهه عظیم با هر ظرفیتی کم کاری نکنیم، همه ما در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم و می‌توانیم زیر پست‌های رهبران و افراد مشهورغربی نسبت به این اقدام وحشیانه اعتراض کنیم وبا قواعد خودشان از آنها سوال کنیم.

وی افزود: می‌توانیم با فشار رسانه‌ای نسبت به این اقدام که کاملا خلاف قوانین بین‌المللی است شکایت کنیم و با اینکه می‌دانیم این قوانین برای دیگران است نه صهیونیست‌ها ، اما این فشار جز معدود کارهایی است که از دست ما برمی‌آید تا نام فلسطین را دوباره ترند شبکه‌های اجتماعی کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: یکی از مطالبه‌های جدی و چندین ساله شما مردم نبود ایستگاه تلویزیونی و دریافت نکردن برنامه‌های رسانه ملی بود مطالبه گری در خطبه های نماز جمعه اتفاق افتاد وتوسط خبرنگاران منعکس شد و پس از ۵ سال پی گیری ایستگاه رادیویی و تلویزیونی شهرستان با تعامل فرمانداری ، سپاه، اداره اطلاعات، شرکت عمران و با حضور مسئولان کشوری واستانی روز گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید.

امام جمعه دماوند:مصلحت مسلمین در وحدت است

امامان جمعه تهران: جنایات رژیم صهیونیستی آنان را به مرز نابودی کشانده است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی،روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: مسلمین باید یک امت اسلامی متحد باشند . این اتحاد برای مسلمان عزت آفرین است . اگر پیکر اسلام در نقطه‌ای از جغرافیای جهان دچار رنج و درد شود باید همه مسلمین احساس درد کنند و برای کمک به برادران و خواهران مسلمان خود اقدام کنند .

وی افزود: همدردی و همدلی با مسلمانان و تلاش برای حل مشکلات آنان دستور خداوند و حضرت رسول الله و اهل بیت عصمت و طهارت است؛ هرکس که دانسته یا ندانسته به وحدت مسلمین خدشه وارد می کند، خائن به اسلام است و باید با او مقابله کرد . باید جلوی کار غلطش گرفته شود .

این مقام مسئول ادامه داد: توهین به مقدسات اهل سنت و شیعیان و روشن کردن آتش تفرقه حرام است و باعث ایجاد دشمنی و خونریزی بین شیعه و سنی و تضعیف اسلام می‌شود. ائمه ما بخاطر حفظ وحدت در نمازهای اهل سنت شرکت می‌کردند و دستور می‌دادند که شیعیان از بیماران اهل سنت عیادت کنند و در تشییع جنازه آنان شرکت کنند .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: مصلحت مسلمین در وحدت است . همه ما باید عاقل، مصلحت اندیش، دشمن شناس، زمان شناس و دشمن ستیز باشیم . آن چیزی که در این روزها همه مسلمانان را به وحدت فرا می‌خواند، مسئله فلسطین و دشمنی با صهیونیست‌هاست .

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی مثل گرگ زخمی و عصبانی به همه کس و همه طرف چنگ می‌اندازد . اما این دست و پا زدن‌ها او را از مرگ نجات نخواهد داد . یک روز چادرنشینان بی‌پناه را در غزه بمباران می‌کنند . روز دیگر فرماندهان مقاومت را ترور می‌کنند و امروز مردم لبنان را ترور دسته جمعی می‌کنند . این دیوانه گری‌ها آنها را به نابودی نزدیک می‌کند .

وی افزود: خرابکاری و انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان چند هزار نفر را مجروح کرد و به لبنان لطمه و صدمه وارد شد . اما آنها بعد از این ماجرا هوشیارتر خواهند شد . یکی از عبرت‌های ماجرای انفجار پیجرها در لبنان این است که جبهه مقاومت باید وسایل ارتباطی و مخابراتی خودش را تولید کند و به هیچ وجه به محصولات ساخت بیگانگان اعتماد نباید کرد .

خطیب جمعه دماوند گفت: سید حسن نصرالله (حفظ الله) گفت گرچه ما ضربه امنیتی و انسانی بزرگی خوردیم، اما بعد از این جریان، ما قوی‌تر و مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهیم شد . حملات حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی مانع بازگشت شهرک نشینان به خانه‌های خود شده است . این موضوع برای صهیونیست‌ها یک شکست محسوب می‌شود .

حجت الاسلام دماوندی تصریح کرد: سید حسن می‌گوید تا روزی که جنگ در غزه تمام نشود حملات به شمال اسرائیل هم تمام نخواهد شد . یمنی‌ها هم همین را می‌گویند . این یعنی وحدت راهبردی بین حزب الله و انصارالله . ترور چند هزار نفر در لبنان، حتی گروه‌ها و احزاب و اشخاص معروف ضد حزب الله را با حزب‌الله متحد کرد . حتی اهل سنت و مسیحیان هم برای خون دادن صف کشیدند .

دماوندی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در حفظ مرزها و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و هر حماقتی از سوی دشمن را با مشت آهنین و آتشین پاسخ خواهد داد . ما در پاسخ به هر تهدیدی هوشمندانه، قاطعانه، غافلگیرانه و بازدارنده عمل خواهیم کرد .

امام جمعه پاکدشت:امروز دفاع مقدس ایران به یک نسخه جهانی جبهه مقاومت تبدیل شده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار با تاکید بر درک تحولات ماه ربیع الاول و بهره گیری معنوی از این ماه اظهارداشت: نماز آرام بخش روحی و جسمی انسان است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می فرمایند" نماز جمعه در راس همه امور است" این کلام نورانی امام راحل(ره) برگرفته از سوره جمعه است. نمازجمعه ضمن جایگاه ثواب های معنوی و روحی و جسمی به محل هم اندیشی و برپایی میزخدمت و از همه مهمتر رزمایش مهدی یاوران و مهدی باوران برای تجدید پیمان با امام زمان و نایب برحق شان امام خامنه ای ( حفظه الله) است.

امام جمعه پاکدشت با تقدیر از خدمات و برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت تصریح کرد: یک راه برای خیر رسانی مستمر وجود دارد و آن وقف است، وقف توصیه قرآن و پیامبر خداست.پیامبر با ساخت مسجد و وقف آن یعنی اجرای کاری که ماندگار باشد، وقف باقیات و صالحات و صدقه جاریه و ماندگار کردن نام و یاد و سرمایه و مسیر خود است. وقف پشتوانه رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی است پس با توجه به نیاز جامعه وقف صورت بپذیرد.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مهر، پر مناسبت هستیم از ۳۱شهریورماه هفته دفاع مقدس، بازگشایی، میلاد پرنور پیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام‌جعفرصادق(ع) و هفته وحدت و همچنین هفته وقف و یکساله شدن طوفان الاقصی هستیم. تشکر می کنم از مسئولان و مدیران و معلمان ویژه در بازگشایی مدارس که تلاش بسیاری کردند.انتقال مفاهیم انسان ساز و تمدن ساز دفاع مقدس در بازگشایی ماه مهر امسال که با توجه به تقارن دفاع مقدس و میلاد پربرکت حضرت محمد(ص) برگزار می شود که خوب است با شعار "مهر محمدی مقاومت نبوی " تبیین شود.

جوکار ادامه داد: امروز دفاع مقدس ایران به یک نسخه جهانی جبهه مقاومت تبدیل شده است تا قبل از دفاع مقدس کسی جرات رویارویی با دشمنان اسلام و آزادی خواهان جهان را نداشت. امروز یکسال از مقاومت مردم مظلوم غزه می گذارد با وجود شهادت ها و جانبازان بسیار، مردم غزه همچنان با مقاومت خود که بر گرفته از مقاومت مردم ایران در ۸سال دفاع غرورآفرین مقدس است همچنان به دنبال خوار و خفیف کردن دشمن و به زباله دان تاریخ سپردن هستند.

وی با تاکید بر اهمیت پیگیری تحولات منطقه از سوی مردم و مسئولان، اضافه کرد: یمن ۲پهپاد آمریکایی را در چند روز اخیر سرنگون کرد. از فاصله ۲هزار و ۴۰کیلومتری موشک هایپرسونیک شلیک کرد که هیچ کدام از کشتی های آمریکایی نتوانست آنرا شناسایی کند و به تل آویو اصابت کرد و این برگرفته از مقاومت جهانی ۸سال دفاع مقدس است. جبهه مقاومت، حزب الله، انصارالله یمن و مردم غزه اینچنین در منطقه و جهان دست برتر شدند و دشمن نمی تواند آنها را نابود کند.

وی با اشاره به ۴مهر ماه روز سرباز، یاد و خاطره شهدای سرباز بویژه شهدای نیروی انتظامی را که این روزها شاهد تشییع پیکر چندتن از این عزیزان هستیم، گرامی داشت.

جوکار با تاکید بر اهمیت درک مشق مهربانی در حوزه های مورد نیاز جامعه عنوان کرد: با شرکت در جشن عاطفه ها مشق مهربانی را ترسیم می کنید تا دانش آموزان کم بضاعت ماه مهر خوب و با خیر و برکتی را آغاز کنند.

جوکار در پایان خطبه های این هفته با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در کشور و جلوگیری از ۲قطبی سازی، گفت: وحدت انقلاب و اسلام نخستین راهبرد کشور است. انتظار داریم کسانی که در گوشه و کنار ایران اسلامی، وحدت شکنی می کنند مسئولان با آنها برخورد قانونی و معقولانه بکنند.

امام جمعه موقت شهر ری: ازمهم ترین امتیازات شهرستان ری التزام به آرمان های انقلاب است

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه ی عبادی_سیاسی نمازجمعه ی این هفته اظهار داشت:عزتی که جمهوری اسلامی درحال حاضر داراست و امنیت ارزشمندی که درجامعه وجود دارد وهمچنین نعمت رهبری عظیم الشانی که خداوند مرحمت کرده ثمره ی خون شهیدان و جمهوری اسلامی است. دراین راستا نکته ی اساسی این است که باید به اتحاد بیشتر توجه داشت . اتحادمی تواند وسیله ای شودبرای نفاق و افتراق ، انعطاف وسیله ای می شود برای انفعال فلهذا بایدبه این مهم توجه داشت و امت اسلامی همواره باید درمسیر بسیار حساب شده ای حرکت نماید.

وی درادامه خاطر نشان کرد:جبهه ی مقاومت به رهبری فرمانده ای هوشیار وآگاه و خبیر و بصیر حرکت می کند و خدای متعال نیز عنایات را شامل حال ما خواهد کرد.

وی باتوجه به آغاز هفته ی دفاع مقدس یاد و خاطره ی شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس وخصوصا شهدای شهرستان ری را گرامی داشت و افزود: ازامتیازات شهرستان ری التزام به آرمان های انقلاب اسلامی است و همیشه درخط مقدم قراردارد. و امروز چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می داریم وبا یک فراخوان رهبری روبرو هستیم که خطاب آب به تمامی مردم و مسئولین است که فرموند دیدار از خانواده های شهدا را در راس امور قراردهیدو خون شهیدان را پاس بدارید.

وی بااشاره به اقدامات جبهه ی مقاومت یمن افزود: آنهابا شلیک موشک هایپرسونیک خواب را ازچشمان رژیم صهیونیستی ربودند. رژیم صهیونیستی نیزبااین حرکت سخیف و زشت و زبونانه ای که در لبنان انجام داد وبااین جنایتی که مرتکب شد دست به ترور یک مملکت و ملت زد. آنها در آخرین لحظات زندگی و عمر خود این جنایت را مرتکب شدند و دستگاه های حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند . این رژیم منحوس می خواهد حمله ی موشکی مردم یمن و شکست های پیاپی خود را جبران نماید. اماخداوند وعده داده است که صهیونیست های جنایتکارکه یقینا ریشه ی ننگین فساد هستند هر چه زودتر از بین بروند.

ابراهیمی بااشاره به شروع سال تحصیلی جدید تصریح کرد: ارتباط با این نسل و اداره و انها و تربیت آنها انصافا کار بسیار پیچیده و تخصصی و مهمی است. آینده ی این کشور بستگی به خروجی های این وزارتخانه دارد وامیدوارم خداوند دراین عرصه ی سنگین و مهم مدد نماید.

وی بااشاره به سخنان رهبری درجمع ورزشکاران المپیک و پارا المپیک عنوان کرد: ورزشکار ایرانی ما عِرق اسلامی و دینی خودرا پس از قهرمانی بر سکوی اخذ مدال و همچنین درمیدان نشان می دهند،زمین را سجده می کنند و پرچم را می بوسند. این عرق باید تقویت شود من به همه ی مسئولین تربیت بدنی دراین شهر و برادران آموزش وپرورش می گویم امروزه ورزش یکی ازمهم ترین سکوهایی است که باید برای ساخت نسلی که عرق دینی وایرانی دارد تربیت گردد. مسئولین ورزش مسئولیت خطیر خود باید توجه ویژه نمایند.

وی درپایان گفت: درهفته ی اتی رییس جمهور عازم نیویورک است و باتوجه به این که رئیس جمهورما می گوید من رزمنده ی دفاع مقدسم که این برای ما بسی ارزشمنداست.  ما برای ایشان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم در مجمع سازمان ملل خوش بدرخشند.

حضور سفیر یمن و رئیس اتحاد علمای یمن در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

امام جمعه شهریار: دفاع مقدس نماد همبستگی و از مهمترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار در خطبه های این هفته یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همبستگی و حماسه ملت ایران دفاع مقدس دانست و گفت : دفاع مقدس باید با جهاد تبیین به درستی به نسل جوان منتقل شود چرا که امروز دشمن در اتاق فکر و جنگ نرم خود تلاش می‌کند تا دفاع مقدس را تحریف کند.

وی افزود : دفاع مقدس ، دفاع از ناموس ، ارزشها ، آرمانهای انقلاب ، اعتقادات ، خاک ، زن و مرد این کشور بود که در هشت سال دفاع حتی یک وجب آن به دست دشمن نرسید در حالی که دو قرن پیش از آن هر شاهی که بر مسند قدرت رسید گوشه ای از آن به دشمن داد .

حسینی نوری دستاوردهای مبارک دفاع مقدس که منجر به پیروزی ملت ایران را خودباوری ملی ، اتحاد ملی ، خودکفایی دفاعی و اقتدارآفرینی برای جمهوری اسلامی دانست و افزود : کشور مقتدر ما که دیروز توسط استعمارگران دنیا از فروش موشک به آن منع می شد امروز به نقطه ای از خودکفایی و اقتدار رسیده که همان کشورها خرید موشک از آن منع می کنند که همه این اقتدار آفرینی ها به برکت انقلاب اسلامی ، معنویت و اخلاص جوانان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس است و پس از آن است .

امام جمعه شهریار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت ؛ برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه است این در حالی است که بسیاری از مشکلات امروز توجه نداشتن به آموزش و پرورش در سال‌های قبل بوده است .

 حسینی نوری آموزش پرورش را در کشور مرکز ثقل تحولات در کشور دانست و بر عملیاتی شدن سند تحول آموزش و پرورش را ضروری تاکید نوپد و خاطرنشان کرد : سند تحول در آموزش و پرورش باید با حمایت همه مسئولین اجرایی و عملیاتی شود تا با اجرای این سند نظام آموزشی متحول ‌ و منزلت و جایگاه معلمان ارتقا پیدا می‌کند چراکه رمز موفقیت در آموزش و پرورش یکی شدن نظام تعلیم و تربیت است.

وی یادآور شد: امروز هر مدرسه یک ایران کوچک است و مدیر مدرسه نقش مهمی در اجرای سند تحول دارد لذا باید در گزینش مدیران مدارس دقت شود از سویی همه نخبگان ، مسئولین ، خیرین و خانواده‌ها نیز باید حامی این سرمایه‌ یعنی آموزش و پرورش بعنوان بزرگترین دارایی کشور باشند.

وی وقف مال را مبارزه با نفس عنوان نمود و تصریح کرد : وقف احساس مسئولیت در برابر دیگران ،تقویت روح برادری و مواسات ابدی کردن مالکیت یعنی رفع فقر و فاصله طبقاتی، کمک به رشد تولید ، گسترش علم ، تامین بهداشت و درمان و تحقق عدالت اجتماعی است.

حسینی نوری در پایان با اشاره به موقوفه بادامک بعنوان مزرعه نمونه کشوری،ساخت مدرسه، مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل علیه السلام و دیگر مواردی که در سطح شهرستان توسط واقعیت و اداره اوقاف انجام گرفته از همه این تلاشها و خدمات قدردانی و بر مداومت و تلاش بیشتر در جهت بهبود خدمات و پیشرفت شهرستان تاکید نمود.

امام جمعه شهرستان اسلامشهر : پیروزی ما در دفاع مقدس حاصل الگوبرداری از مرام پیامبر خاتم (ص) بود

 حجت الاسلام محمدباقر برقراری گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس حاصل الگوبرداری از مرام پیامبر خاتم (ص) و تربیت درست است. مردم در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پیرو سیره ی مقاومت و جهاد پیامبربودند.

امام جمعه شهرستان اسلامشهر درخطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای بزرگ اسلامشهر ضمن تبریک ایام هفته ی وحدت و هفته ی دفاع مقدس اظهارداشت: قبل از رسالت پیامبر (ص) تمام دنیا از پیشرفت علمی بالایی برخودار بود ولی از نظر اخلاقی و فکری دچار مشکل بودند، پیامبرخاتم (ص) برای ایجاد بستر علمی و فکری و اخلاقی امن امدند، چون ایشان هم عالم به مسائل روز بودند،همانطور که گفته شد "پیامبرشهر علم است" و هم از لحاظ بینشی و منشی و کنشی الگو بودند که خداوند متعال فرمودند سیره ی ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: در این باره امام صادق فرمودند دوست ندارم مسلمانی بمیرد، مگر این ‌که تمام آداب و سنن پیامبر را و لو یک بار هم که شده، انجام دهد. به همین خاطر امام علی (ع) در نهج البلاغه بیش از ۲۰۰ مرتبه به پیامبر (ص) پرداخته است.

 وی در ادامه ضمن تبیین سیره پیامبر (ص) بیان داشت: زمان جاهلیت و عدم برخورداری از عقل و حسن خلق، پیامبر را به حسن خلق می شناسند. و ایشان مژده ی تولد امام صادق (ع) را داد، امامی که چهارهزار شاگرد تربیت کردند. این نشان از اهمیت تربیت است.

برقراری گفت: در آستانه ی بازگشایی مدارس باید به اهمیت تربیت پرداخت، در کشور یکصد و بیست هزار مدرسه داریم که درواقع هر مدرسه با راهبرد و روش مدیریت خود یک ایران کوچک است و اگر راهبرد درستی به کارد گیرد، خروجی آن جوان هایی پویا خواهد بود. در میان این ایران کوچک نقش مربیان پرورشی در مبحث پرورش جوانان برومند بسیار موثر است. پرورش جوانانی با تدبیر که هر چه بیگانگان در باغ سبز نشان بدهد کشورش را ترک نمی کند و دچار تزلزل نمی شود.

‌وی افزود: پیروزی ما در دفاع مقدس نیز ، حاصل الگوبرداری از مرام پیامبر خاتم (ص) و تربیت درست است. مردم در جنگ تحمیلی ودفاع مقدس پیرو سیره ی مقاومت و جهاد پیامبر بودند. هم اکنون نیز سرآمدی ما در تکنولوژی و علم و سیاست و... همه از الگوبرداری ازسیره پیامبر است. چون وقتی مومنین عرصه را بر خود تنگ می بینند جبهه را خالی نمی کنند.

برقراری ضمن محکومیت جنایت صهیونیستها در لبنان بیان داشت: اگر چه دشمن توانست به لبنان حمله کند ولی به هدف نهایی خود نرسید، زیراکه هدف اصلی آن ایجاد اختلاف در بدنه ی حزب الله لبنان بود، ولی با تدبیر و سخنرانی سید حسن نصرالله، این تهدید دشمن به فرصت تبدیل شد.

وی در مورد طنز تلخ تاریخ اظهار داشت: چه طنز تلخ و قابل تاملی، کل مردم غزه را فلج کردند و می خواهد جنگ را تعطیل بکنند، و به کودکان واکسن فلج اطفال بدهند. می خواهند در عرصه بین المللی پز بشردوستانه به خود بگیرند، ولی این نیز مانند تانک ها زیر آوارهای غزه دفن خواهد شد .

امام جمعه شهرستان اسلامشهر در پایان از حضور یکایک مردم، دانش آموزان و معلمان و دانشگاهیان و یادگاران دفاع مقدس که درنماز جمعه حضور داشتند تشکر کردند.

پیش از ایراد سخنرانی خطیب نماز جمعه، حجت الاسلام مومنی مقدم رییس اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر ضمن سخنانی تلاقی هفته دفاع مقدس با هفته وقف را یک مناسبت مبارک دانست و گفت: همانطور که شهدا با ایثارجان خودشان به درجه شهادت رسیدند برخی دیگر نیز با ایثار مال خود به افتخار واقف شدن رسیدند وهردوموضوع یعنی هم شهادت وهم واقف شدن یاد و نام آدمی را ماندگار وهمیشگی می کند وهردوگروه شهدا وواقفین در قرآن کریم محبوبینخدا شمرده شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در شهر هزار شهید شاهدثبت ۱۷۹ موقوفه با ۳۵۰۰رقبه و ۱۱بقعه متبرک هستیم . مومنی مقدم ضمن درخواست ثبت موقوفات در مجموعه اوقاف افزود: وظیفه ذاتی ما حفظ و نگهداری موقوفات و اجرای امینانه نیات موقوفات است وبا اعتماد به فرزندان خودتان در مجموعه اوقاف ما را یاری دهید.

سرهنگ سلیمانی فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) اسلامشهر در ادامه خطبه های نماز جمعه با ایراد سخنانی به چرایی پرداختن به دفاع مقدس بعد از ۴۴ سال اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ی تمام نشدنی است، امروز باید فلسفه ی وجودی آن را بررسی کرد. ‌ اولین درس این بررسی، رابطه ی عمیق امام و امت است، مردم با جان و دل، جان خود را نثار فرمایشات امام می کردند، امروز هم فقط بااین رابطه ی عمیق می توان در مقابل این جنگ نرم ایستاد. دومین درس حفظ اتحاد مردم است همانطور که امام امت فرمودند امت واحده و وحدت کلمه باید وحدت را حفظ کرد بدون در نظر گرفتن تفاوت ها و سومین درس تکلیف گرا عمل کردن است. ضمن فرمایش رهبر معظم انقلاب دشمن منتظر سیلی سخت از جانب ایران اسلامی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha