امام جمعه گرگان: وحدت مسلمانان در برابر دشمنان از اوجب واجبات است

گرگان- ایرنا- امام جمعه گرگان با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ایام هفته وحدت گفت: وحدت مسلمان در برابر دشمنان از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم ‌نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: اگر بین مسلمانان اختلاف باشد دشمن از این منفذ وارد شده و هر بلایی که بخواهد سر امت اسلامی می‌آورد.

وی خاطرشان کرد: بین شیعه و سنی افرادی هستند که از وحدت عصبانی می‌شود که باید این افراد را از بین امت اسلامی طرد کنیم.

امام جمعه گرگان گفت : وحدت باید مانند نماز، روزه و حج به یک فرهنگ واجب تبدیل شود و آن کس که اختلاف ایجاد می‌کند شیطان است و در هر لباسی که باشد باید از جامعه اسلامی خارج گردد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید آموزشی گفت: آموزش و پرورش از مهم‌ترین مسائل کشور است و هرچه در این بخش هزینه شود سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

امام جمعه گرگان افزود: سند تحول آموزش و پرورش، برنامه مهم و ارزشمندی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: معلمان، آموزگاران و دبیران و حتی دانش‌آموزان باید از جایگاه معنوی شایسته‌ای برخوردار باشند.

امام جمعه گرگان گفت: فرزندان این جامعه باید در مدارسی درس بخوانند که شایسته علمی و عملی باشد و با دلسوزی و علاقمندی برای جامعه تربیت شوند.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: علم بالاترین قدرت نرم در جنگ و مقابله با دشمنان است و امت اسلامی باید طرفدار علم، دانش، پیشرفت و تعالی علمی در همه زمینه‌ها چه در دانشگاه‌ها و چه در حوزه‌های علمیه از سایر امت‌های جهان جلوتر باشند.

وی تاکید کرد: داده‌ها، دستاوردهای و پژوهش‌های علمی ما باید برای دنیا الگو باشد.

وی همچنین به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تازه انقلاب کرده بودیم و کاری با دنیا نداشتیم و در حال درست کردن مملکت بودیم که رژیم بعث عراق با حمایت و پشتیبانی بیشتر کشورهای دنیا جنگ علیه ما را شروع کردند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: جنگ هشت ساله، خودخواسته نبود و ما از دین، استقلال، کشور، نظام، عزت و نوامیس خود در مقابل متجاوزان دفاع کردیم.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: نباید هیچگاه رشادت‌ها و ایثار شهدا و در راس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی که در جبهه داخل و خارج ایستاد را فراموش کرد.

وی همچنین به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن و مجروح کردن جمعی از مردم لبنان اشاره کرد و گفت: این جنایت بسیار دلخراش و دردناک بود که بدون شک ریشه این جنایت هم آمریکا است.

پس از برگزاری نماز ظهر و عصر جمعه، نمازگزاران راهپیمایی ضد رژیم صهیونیستی را در قالب جمعه‌های خونین برگزار کردند.

راهپیمایان با طی مسیر در شمالی مصلی نماز جمعه گرگان تا چهارراه شهدا، با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و در پایان قطعنامه سراسری قرائت و حاضرین با شعارهای الله اکبر - خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، بندهای آن را تایید کردند.

براساس گزارش خبرنگاران ایرنا از نقاط مختلف گلستان، راهپیمایی ضد صهیونیستی بعد از نماز ظهر و عصر جمعه از میعادگاه‌های نماز جمعه تا مسیرهای مشخص شده برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha