جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و همبستگی است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه موقت مهاباد گفت: با توجه به هجمه‌ها و حملاتی که به جامعه بزرگ اسلامی صورت می گیرد، جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و همبستگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: اگر حکام و سران دول اسلامی متحد و همصدا بودند، مسلمانان مظلوم غزه زیر بار حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قتل عام نمی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت مسلمانان در همه‌ دوران اتحاد و انسجام و همدلی و یکرنگی است، اضافه کرد: وحدت بزرگترین امانت و مسوولیت مسلمانان است که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

امام جمعه موقت مهاباد با تبریک هفته وحدت، ولادت پیامبر اکرم(ص) و سالروز ولادت امام جعفر صادق(ع)، به دیدار علما و روحانیان اهل سنت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نتایج و برکات این دیدار در آینده نزدیک سبب توسعه علمی و فرهنگی نظام اسلامی خواهد شد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس یادآور همت و اراده ملت ایران برای سرافرازی کشور و جانفشانی و ایثار دلاورمردان و شیرزنانی است که در راه دفاع از این مرز و بوم، جان خود را فدا کردند.

ماموستا رشیدی همچنین با اشاره به هفته وقف ابراز امیدواری کرد این سنت حسنه روز به روز در جامعه اسلامی رونق گیرد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از روز یکشنبه هفته آینده گفت: هم اکنون بسیاری از خانواده‌ها در زمینه تهیه وسایل مدرسه دانش آموزان مشکل دارند و این مشکل در خانواده های بی بضاعت بیشتر است و افراد توانمند باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وتی سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha