خطیب جمعه سمنان: دفاع مقدس گنجینه‌ای ناتمام برای مسوولان و جوانان است

سمنان - ایرنا - خطیب جمعه سمنان گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه‌های ناتمام است که به ویژه مسوولان و جوانان باید بهترین بهره‌برداری از آن را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر افزود: مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) در شرایطی رخ‌داد که نشانه‌های هدایت در زمان جاهلیت از یادها رفته بود و راه و روش دین و دینداری وجود نداشت و حضرت محمد(ص) مردم را به سوی کمال و رستگاری هدایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه از هدایت پیامبر اکرم(ص) برخورداریم، بیان کرد: ایمان و رغبت به شرکت در مجالس دینی مصداق بارز این برخورداری است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع جانانه، رشادت جانبازان، ایثارگران و شهدا بود که امروز امنیت را در کشور برقرار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت درک آرمان‌های دفاع مقدس بیان کرد: حفظ و صیانت دفاع مقدس و انتقال معارف جبهه و شهادت به نسل جدید باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گیرد.

اقدام تروریستی صهیونیست‌ها همبستگی لبنانی‌ها را بیشتر کرد

خطیب جمعه سمنان با اشاره به اینکه در مقابل خبرهای مسرت‌بخش جبهه مقاومت عملیات تروریستی سایبری علیه حزب‌الله توسط صهیونیست‌ها منجر به شهادت چند نفر و زخمی شدن ۲ هزار و ۸۰۰ نفر شد، افزود: روز بعد نیز دستگاه‌های ارتباطی را منفجر کردند که تعدادی شهید و ۳۰۰ نفر زخمی به دنبال داشت. اینها طبیعت جنگ است و نمی‌توان انتظار داشت فقط دشمن آسیب ببیند، اما مهمتر از آن ایستادگی و مقاومت در جنگ است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان تلاش داشت حزب‌الله را از غزه جدا کند، اما اولین واکنش حزب‌الله آن بود که اعلام کرد تا زمانی که جنگ غزه متوقف نشود، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد. 

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند نیروهای مختلف جبهه مقاومت را تفکیک کند، خاطرنشان کرد: مهم آن است که انسجام و همبستگی ملی در لبنان ایجاد شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی نشان داد در خونریزی از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و برای انجام عملیات‌های تروریستی حتی از وسایل ارتباطی و رسانه‌ای نیز استفاده می‌کند، مردم ایران اسلامی به‌ویژه مسئولان جمهوری اسلامی ایران مانند رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه این اقدام را محکوم کردند. در پیام دکتر پزشکیان رییس‌جمهور نکات مهمی قرار داشت که یکی از آنها اشاره به پشتیبانی آمریکایی‌ها از اقدامات جنایتکارانه صهیونیسم بود. 

وی با تاکید بر اینکه گویا مجمع عمومی سازمان ملل، به تازگی از خواب بیدار شده که در قطعنامه‌ای اعلام کرده رژیم جعلی صهیونیستی تا ۱۲ ماه دیگر به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد، گفت: ضمانت اجرایی این قطعنامه چیست، مگر رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های قبلی در مورد لزوم نابودی کلاهک‌های هسته‌ای صهیونیست‌ها توجه کرده است.

رویکرد جبهه مقاومت برگرفته از دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: روحیه نیروهای مقاومت، حشد الشعبی و انصارالله برگرفته از دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مسوولان نظام باید روحیه جهادی را در خود تقویت کنند، اضافه کرد: مسوولان و دغدغه‌مندان زمان جنگ تحمیلی که اکنون جانباز، ایثارگر و شهدا هستند باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

امام جمعه سمنان بهره‌گیری از نیروهای جوان متعهد و با تخصص در دفاع مقدس را یکی از درس‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ایران با استفاده از نیروهای جوان توانست در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آید.

وی افزود: در ۲۰۰ سال اخیر در هر جنگ، بخشی از ایران مورد تصرف، غارت و اشغال قرار گرفت، اما در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران تصرف نشد.

خطیب جمعه سمنان احساس عزت، استقلال و خودباوری ملی، انسجام و وحدت را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و ابراز کرد: مسوولان در قبال این دستاوردها کوتاهی نکنند تا خون شهدا را پایمال نشود.

وی خاطرنشان کرد: موشک بالستیک یمن به نقطه هدف رژیم صهیونیستی با وجود موانع متعدد اصابت کرد و بر اثر پرتاب موشک ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سربازان صهیونیستی به پناهگاه فرار کردند و این افتخاری برای جبهه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان‌ با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: با توجه به کم تحرکی جامعه، توسعه ورزش‌های پرمدال مثل کشتی، ورزش‌های همگانی و توجه به معیشت و اشتغال ورزشکاران در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد.

راهپیمایی اعلام خشم و انزجار از رژیم جعلی صهیونیستی

نمازگزاران جمعه سمنان امروز همگام با مردم متدیّن و ولایتمدار استان در راهپیمایی اعلام خشم و انزجار از جنایات رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی شرکت کردند.

در این راهپیمایی که پس از اقامه نماز جمعه سمنان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha