پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم( ع) الگوی کمال و هدایت انسان ها هستند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به جایگاه والای پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) در هدایت و کمال انسان‌ها اشاره کرد و گفت: راه کمال انسان ها، پیروی و الگوگرفتن از وجود مقدس پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) در زندگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه های امروز نماز جمعه (۳۰ شهریورماه) با بیان اینکه خداوند، پیامبر را مأمور ابلاغ دین و حامل شریعت کامل قرار داده، افزود: پیامبر اسلام (ص) وجودی سراسر رحمت، محبت، حیا و احترام بود که حتی برای مشرکان دلسوزی می‌کرد و از اینکه به راه راست هدایت نمی‌شدند، اندوهگین بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، وحدت اسلامی را یکی از راهبردهای اساسی و بنیادین اسلام دانست.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، اسلام دین جهان‌شمول است و تحقق این امر منوط به تشکیل امت واحد اسلامی است که این نیز بدون وحدت، اتحاد، همدلی و برادری ممکن نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، همچنین با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تأکید کرد: دولت‌های استکباری تمام تلاش خود را برای عدم ایجاد وحدت و برادری بین مسلمانان به‌کار می‌گیرند، زیرا می‌دانند که اگر امت اسلامی شکل بگیرد، هیچ قدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

دفاع مقدس و لزوم آشنایی جوانان با این دوران پرافتخار

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس را مصداق روشن جهاد در راه خدا دانست و گفت: دفاع مقدس، فصلی افتخارآمیز در تاریخ ایران بود که مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در برابر دشمن سینه سپر کردند و از تفکر انقلابی خود دفاع کردند. این مقاومت، امید دشمنان را برای همیشه از بین برد.

وی با تاکید بر اهمیت آشنایی نوجوانان و جوانان با تاریخ دفاع مقدس، اظهار کرد: این تاریخ باید به‌طور جدی مطالعه و به نسل‌های آینده منتقل شود.

هفته وقف، صدقه‌ای جاری و ماندگار

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به مناسبت نام‌گذاری هفته وقف، وقف را صدقه‌ای جاری و ماندگار توصیف کرد که هر مقدار از آن در مسیر خیر استفاده شود، ثواب آن برای واقف محفوظ خواهد بود.

وی بر اهمیت توجه به این سنت حسنه در جامعه تأکید کرد و گفت: وقف یکی از اعمالی است که ثواب آن برای واقف تا ابد باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha