۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85602278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه رشت: مصونیت از آسیب‌ها ثمره اتحاد امت اسلامی است

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت بیان کرد: امت اسلامی به جز برخی اختلافات در فروع مذهبی در اصول اشتراکات فراوانی دارند که این موضوع می‌تواند سبب انسجام و اتحاد و دستاورد عظیمی باشد و موجب مصون ماندن از آسیب‌ها شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت در گرامیداشت هفته وحدت افزود: رهبرمعظم انقلاب اتحاد دنیای اسلام را جزو ضروریات می‌دانند زیرا این وحدت است که می‌تواند جنایات صهیونیست‌ها را از بین ببرد.
وی تصریح کرد: امروز این نتانیاهو نیست که بمب‌ها را بر سر مردم غزه و فلسطین می‌ریزد بلکه به نوعی این تفرقه و نفاق میان امت و رهبران اسلامی است که باعث وقاهت این رژیم منحوس و اقدام علیه این ملت مظلوم مسلمان شده است.
خطیب جمعه رشت ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با کسانی که وحدت را مخدوش می‌کنند مقابله کرد؛ برخی از خواص دانسته به وحدت امت اسلامی لطمه وارد می‌کنند، اینان ضرر اختلاف مذهبی را برای دنیای اسلام درک نمی‌کنند و این جای تعجب دارد که چطور متوجه این معنا نمی شوند.
آیت الله فلاحتی گفت: امروز مردم زجرکشیده و ستمدیده غزه و فلسطین فریادشان بلند است ای مسلمانان! ای دنیای عرب! ای سران دنیای عرب! ما را کمک کنید. حال این دنیای اسلام کنونی بویژه سران آنان بجای اینکه کمک کنند با سکوتشان از این رژیم غاصب حمایت می کنند و متاسفانه جز چند کشور و در راس آنها جمهوری مقدس اسلامی ایران که از این مردم حمایت می کنند، بقیه سکوت کرده اند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود در جمع علمای اهل سنت فرمودند همدلی و همدردی حقیقتی ارزشمند است و امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و هرکس هر طور می‌تواند چه به لحاظ مادی و چه سیاسی باید از مظلومان فلسطین حمایت کند.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به هشدار اخیر ولادیمیر پوتین به برخی از دولت‌های اروپایی که به اوکراین موشک‌های دوربرد می‌دهند تا عمق روسیه را هدف قرار دهند اشاره کرد و گفت: این کشورهای اروپایی بدانند که آمریکایی‌ها به شما هم رحم نخواهد کرد.
آیت الله فلاحتی خطاب به اوکراینی‌ها گفت: بدانید! آمریکایی‌ها از اوکراین چیزی جز ویرانه نمی‌خواهند چون اروپایی‌ها ممکن است خود را در آینده نه چندان دور به قدرتهای نوظهور سه گانه جهان یعنی روسیه، ایران و چین متصل کنند از اینرو اروپائیان نیز می خواهند شما را نابود کنند و این را بدانید که آنها برای شما هیچ ارزشی قائل نیستند و تنها تلاش می‌کنند موشک‌های خود را به شما بفروشند.
امام جمعه رشت با اشاره به ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: نسل معاصربداند غیورترین جوانان این مرزو بوم در حمایت از انقلاب اسلامی و در دفع شر بیش از ۳۰ کشور که صدام جنایتکار را به پیش می راندند که ریشه انقلاب اسلامی را بخشکانند جان بر کف برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی شهید شدند.
 

عدالت آموزشی اولویت است
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت بمناسبت در پیش بودن موسم بازگشایی مدارس بر موضوع عدالت آموزشی تاکید کرد و قول داد هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید از چرخه آموزش باز نماند.
محمد حسین رمضانی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده در نخستین روز ماه مهر ۳۷۷ هزار دانش آموز گیلانی همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، افزود: فصل مشترک ما با همه ذینفعان آموزش و پروش سند تحول بنیادین است و اگر شخصی از این گروه قصد یاری رسانی به این چرخه را دارد می‌تواند به این سند مراجعه کند.
وی بازگشایی مدارس را یکی از مهمترین و زیباترین رویدادهای ملی دانست و تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی در گیلان بدون معلم نخواهیم ‌داشت و کمبودها با اضافه تدریس معلمان جبران می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه رشت بمناسبت هفته دفاع مقدس گفت: وجود هشت هزار شهید از گیلان نشانه همدلی و همراهی این مردم در ایثار و همراهی در حفاظت از خاک و امنیت کشور است.
سرهنگ حسن حبیبی افزود: وحدت و انسجام، تاب آوری، ظهور و بروز نیروی مقاومت و تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی چون سردار شهید قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی از دستاورد های انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس موجب ارتقاء فرهنگ کشور شد و ادبیات پایداری را به ادبیات این سرزمین افزود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha